واگذاری سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار

با احداث این صنعت در داخل استان حدود ۲۰۰۰ اشتغال ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ‌لرستان از آمادگی واگذاری سد سیمره برای پرورش ماهی در قفس به سرمایه‌گذار خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در دیداری که مدیرعامل آب منطقه‌ای به همراه مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل شیلات استان با سرمایه‌گذار و کارآفرین نمونه در زمینه پرورش ماهی در قفس داشتند، ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش آب و گردشگری تاسیسات آبی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این دیدار اظهار داشت: علاوه بر وظایف ذاتی شرکت در تامین منابع آب شرب، کشاورزی، صنایع و خدمات استان و نیز بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب، گردشگری در پیرامون تاسیسات و منابع آبی و همچنین ایجاد پرورش ماهی در قفس در سدها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد.

داریوش حسن‌نژاد افزود: طبق توافق به‌عمل آمده با سرمایه‌گذار ۱۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهی در اراضی پایاب سد و همچنین ایجاد پرورش ماهی در قفس در سد سیمره و صید گله‌ای از سد و ایجاد مزرعه تولید بچه ماهی مورد موافقت اولیه قرار گرفته است. با احداث این صنعت در پایاب سد سیمره در داخل استان حدود ۲۰۰۰ اشتغال ایجاد و تولید ۲۰۰۰ تن ماهی به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس نیز در سدهایی که تخصیص آب شرب نداشته باشند مشکلی نداشته و پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در پایان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای سدهای استان برای توسعه گردشگری، حمایت جدی از این پروژه‌ها برای حفظ اشتغال در استان لازم است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن