وزیران خارجه روسیه و اوکراین برای شرکت در نشست سه جانبه وارد ترکیه شدند

تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین در حالی وارد پانزدهمین روز خود می‌شود که وزیران خارجه دو کشور قرار است برای نخستین بار پس از رویارویی نظامی با یکدیگر در ترکیه ملاقات کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، همزمان خبرگزاری‌های بین‌المللی از تشدید درگیری‌ها در اطراف کی‌یف و نیز پیشروی نیروها و تانک‌های ارتش روسیه به سمت پایتخت اوکراین خبر می‌دهند.

از سوی دیگر هدف قرار گرفتن بیمارستان ماریوپل و محاصره ۹ روزه این شهر که گفته می‌شود به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ غیرنظامی انجامیده، نگرانی‌ها را نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در اوکراین افزایش داده است.

این تحولات با ادعای روز چهارشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص اهداف صرفا نظامی ارتش این کشور در تناقض است.

آخرین خبرها و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه ۱۰ مارس ۲۰۲۲ را در این گزارش دنبال کنید.

دیدار جداگانه هیئت‌های روس و اوکراینی با وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا

دیدار جداگانه هیئت‌های روس و اوکراینی با وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا

وزرای خارجه روسیه و اوکراین پیش از نشست سه جانبه‌ای که قرار است امروز با حضور همتای ترک آنها در آنتالیا برگزار شد به صورت جداگانه با مولود چاووش اوغلو دیدار و گفتگو کردند.

این نشست که در حاشیه مجمع دیلپماسی آنتالیا برگزار خواهد شد نخستین رویارویی سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین محسوب می‌شود.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن