وزیر نفت: فروش نفت روند رو به رشدی دارد

وزیر نفت درباره افزایش درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم گفت: با راهکارهای مختلف و استفاده از همه ظرفیت‌ها فروش نفت و میعانات نفتی و گاز صادراتی و محصولات پتروشیمی روند رو به رشدی را داشت.

به گزارش «انرژی امروز» جواد اوجی، وزیر نفت افزود: از هر ظرفیتی در این حوزه استفاده کردیم و با دیپلماسی انرژی با همه کشورهای مدنظر و شرکت های بزرگ فعال ارتباط گرفتیم و در نتیجه، فروش نفت ما از نظر حجمی و وزنی نسبت به قبل افزایشی خیره‌کننده داشته است.

اوجی با بیان اینکه مطالبات را به صورت ارزی دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: افزایش قیمت نفت و میعانات گازی هم در این مدت، خیلی کمک کرد و به همین علت، منابع درآمدی و وصول مطالبات ما از نظر حجمی و صادرات و وصول درآمدها نسبت به پارسال افزایش قابل توجه و چشمگیری داشته است.

وی در پاسخ به این پرسشی که آیا منظور از این وصول در آمد، دریافت کالاست یا خدمات فنی و مهندسی و یا دریافت ارز است؟ گفت: بخش عمده درآمد حاصل از فروش نفت، وصول مطالبات است که آن را نقدی و به صورت ارز دریافت می‌کنیم و بخش جزیی از آن هم به تهاتر با کالا، اختصاص داده شده است.

وزیر نفت افزود: در حال آغاز تهاتر بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت با مشارکت در پروژه‌ها هستیم و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، جلسات مختلفی را داریم و راهکارهای گوناگونی را برای تهاتر با کالا و فروش نفت و تهاتر با مشارکت در پروژه ها مطرح است.

اوجی تأکید کرد: در این چند ماه، بیشتر فروش ما و وصول مطالباتمان به‌صورت ارزی و نقدی بوده که به وضعیت ارزی کشور کمک کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن