وزیر نیرو: به دنبال افزایش تعرفه آب نیستیم

وزیر نیرو گفت: اکنون هیچ برنامه ای برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب نداریم و به دنبال آن نیستیم.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، وزیر نیرو در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساتبا با بخش خصوصی، در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای افزایش تعرفه آب مشترکان پر مصرف در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش تعرفه آب نداریم و قرار نیست تعرفه های آب تغییری ایجاد شود.

محرابیان با اشاره به افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف گفت: براساس قانون قرار شد تا تکالیفی برای تامین برق پرمصرفها به صورت غیر یارانه ای ایجاد شود که برای این مسئله آیین نامه ای در هیات دولت به تصویب رسید و براساس این آیین نامه مصرف کنندگانی تا سطح الگو مصرف می کنند شامل حال هیچ گونه افزایش تعرفه نشده اند ضمن اینکه اگر این دسته از مشترکان در ماه های گرم سال اقدام به صرفه جوئیی کند با نرخ خرید تضمینی برق تشویق خواهند شد.

وی با بیان اینکه اگر این دسته از مشترکان در اوج بحرانی که حدود یک ماه از سال است، به صرفه‌جویی اقدام کنند، با نرخ دو برابر خرید برق تضمینی مورد تشویق قرار می‌گیرند که  عدد قابل توجهی است.

وزیر نیرو افزود: یعنی اگر مشترکی صرفه‌جویی کند، نه تنها قبض خود را به صورت رایگان دریافت خواهد کرد بلکه طلبکار نیز خواهد شد و می تواند نقدا میزان صرفه‌جویی را از شرکت توانیر مطالبه کند، همچنین پیش‌بینی شده مشترکانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، میزان نیمی از الگوی مصرف به صورت رایگان برای آنها محاسبه شود.

به گفته محرابیان برای عده‌ای که مصارف بیش از الگو دارند تا میزان مصرف سطح الگو با نرخ‌های  قدیم محاسبه می شود اما مصارف بالای الگو به صورت پلکانی برای این دسته از مشترکان محاسبه خواهد شد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن