وضعیت تولید برق چند نیروگاه در فصل سرما

685 میلیون و 610هزارکیلووات‌ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس، 950 میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی، 743 هزار و 49 مگاوات ساعت انرژی در دی ماه سال جاری در رامین اهواز و 440 مگاوات در نیروگاه نکا تولید شد.

به گزارش «انرژی امروز» نیروگاه‌های حرارتی ایران با تمام توان در حال تولید برق هستند و سوخت این نیروگاه‌ها نیز تامین شده است. در برخی از این نیروگاه‌ها هم واحدهای در حال تعمیر به مدار تولید بازگشته‌اند.

تولید 685 میلیون و 610هزارکیلووات‌ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: در دی ماه امسال بیش از 685 میلیون و 610هزارکیلووات‌ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس تولید شد.

مهدی مرادی با اشاره به مشارکت این نیروگاه در جذب بار راکتیو سلفی جنوب‌شرق کشور و تصحیح ولتاژ منطقه، افزود: از این میزان انرژی تولید حدود 533میلیون و 610 هزار کیلووات‌ساعت سهم واحدهای بخار و حدود 152 میلیون کیلووات‌ساعت سهم واحدهای گازی نیروگاه بوده است.

وی ادامه داد: نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور با تولید حداکثری انرژی در تابستان امسال نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان دارد.

تولید بیش از 950 میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید رجایی از تولید بیش از 950 میلیون کیلووات ساعت انرژی در دی ماه امسال در این نیروگاه خبر داد.

جواد دوستی در تشریح این خبر گفت: در دهمین ماه سال جاری، به میزان 980 میلیون و 704 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید رجایی در ادامه به سهم تولید واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی در دی ماه  اشاره کرد و افزود: از این میزان انرژی تولیدی، 343 میلیون و 571 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 637 میلیون و 133 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.

دوستی افزود: این میزان انرژی در حالی تولید شده است که در نیروگاه شهید رجایی هم اکنون یک واحد گازی جهت تعمیرات اساسی و یک واحد بخاری سیکل ترکیبی آن برای انجام تعمیرات نیمه اساسی از مدار تولید، خارج شده که پس از انجام تعمیرات و کسب آمادگی لازم به مدار تولید باز خواهند گشت.

تولید بیش از 2.5 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه اصفهان

مدیرعامل نیروگاه اصفهان از تولید بیش از دو میلیارد و 501 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در 10 ماهه امسال از سوی واحدهای این نیروگاه و تحویل به شبکه سراسری برق خبر داد.

عباس کریمی در تشریح این خبر گفت: از اول امسال تا پایان دی ماه، به میزان دو میلیارد و 501 میلیون و 269 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

وی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، 290 میلیون و 811 هزار کیلووات ساعت انرژی در دی ماه سال جاری تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه دی ماه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، این میزان انرژی در حالی تولید شده است که هم اکنون واحد 320 مگاوتی شماره 5 بخاری، برای انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید، خارج شده است که پس از انجام تعمیرات و کسب آمادگی لازم به مدار تولید باز خواهد گشت.

افزایش 9 درصدی تولید نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز، از تولید 743 هزار و 49 مگاوات ساعت در دی ماه سال جاری با افزایش ۹ درصد نسبت به دی ماه سال گذشته خبر داد.

خلیل محمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به كاهش دمای هوا و كاهش مصرف انرژی برق در خوزستان، سطح تولید خود را متناسب با نیاز شبكه برق تنظیم می‌كنیم و این موضوع فرصت مناسبی است تا ضمن کاهش فشار به واحدهای تولیدی، اقدام به اجرای تعمیرات اساسی و رفع مشکلات فنی سایر واحدهای نیروگاه کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه تعمیرات اساسی واحد 305 مگاواتی شماره 3 و رفع محدودیت و چالش‌های فنی سایر واحدها، تولید پنج واحد دیگر نیروگاه را توقف‌ناپذیر دانست.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز میزان تولید انرژی برق این نیروگاه در دی ماه سال جاری را 743 هزار و 49 مگاوات ساعت اعلام کرد كه این میزان 9 درصد نسبت به دی ماه سال گذشته افزایش داشته است.

محمدی متوسط تولید لحظه‌ای در دی ماه را 222 مگاوات و ساعت كاركرد واحدهای تولیدی را 3350 ساعت عنوان كرد.

لازم به ذكر است، نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری كشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و شبكه سراسری برق كشور ایفا می‌كند.

واحد 2 بخاری نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد 2 بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت 440 مگاوات پس از انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

​این واحد که با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی در فصل زمستان از مدار خارج شده بود، پس از 63 روز فعالیت تعمیراتی در حوزه‌های مختلف بخصوص جابجایی و تعویض ترانس اصلی مجدد به مدار تولید بازگشت.

این گزارش می‌افزاید، بازدید، سرویس، تست و تنظیم تجهیزات اندازه‌گیری کنترلی و حفاظتی بخش‌های الکتریک و ابزاردقیق، بازدید و سرویس ولوها(شیرهای صنعتی)، اکچویتورها(محرک‌ها)، الکتروموتورها، پمپ‌ها، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات ولتاژ بالا و ولتاژ پایین، دمونتاژ هیتر فشار قوی شماره 7، تعویض لوله‌های دیواره جنوبی بویلر به میزان 75 مترمربع، رادیوگرافی لوله‌های سقف بویلر و تعویض لوله‌های معیوب، از جمله فعالیت‌هایی است که در طول تعمیرات این واحد صورت پذیرفت.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولید 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن