وضعیت وخیم شیل: اکسیدنتال فقط یک دکل حفاری فعال دارد

درصد کاهش در حفاری نفت حوضه پرمیان

در نیمه دوم سال جاری اکسیدنتال پترولیوم فقط یک دکل حفاری فعال در حوضه نفتی پرمیان دارد. همین کافی است تا وضعیت وخیم شیل ایالات متحده را نشان دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، انتظار می رفت توافق خرید شرکت آنادارکو پترولیوم (Anadarko Petroleum) توسط اکسیدنتال پترولیوم (Occidental Petroleum) موقعیت بزرگترین تولید کننده نفت شیل حوضه پرمیان را محکم تر کند اما آنچه رخ داد برعکس این انتظارات بود.

در ماه مه سال گذشته، اکسیدنتال 21 حلقه چاه نفت در منطقه شیل غرب تگزاس و نیومکزیکو داشت درحالی که آنادارکو 10 حلقه چاه داشت، بنابراین 95 درصد کاهش در حفاری نفت این حوضه محرز است.

سهام اکسیدنتال در بورس نیویورک 8 درصد کاهش یافت.

دهه انفجار تولید نفت شیل و تغییر بازار جهانی انرژی حالا به ناگهان با شیوع پاندمی کرونا به دیوار بس مقاوم کاهش تولید برخورده است. با این بازگشایی اقتصادی کشورها باعث شده است که قیمت نفت تا حدودی از وضعیت وخیم خود در ماه آوریل جدا شود. با این حال انتظار می رود روند کاهش تولید تا انتهای سال ادامه یابد.

امروزه تنها 176 حلقه چاه نفت در تمام ایالات متحد فعال است که بدترین وضعیت این صنعت از سال 2005 است. ریستاد انرژی می گوید ماه گذشته تعداد دکل های حفاری نفت در ایالات متحده به بدترین وضعیت خود از سپتامبر 2010 رسید. بر اساس گزارش این موسسه، تا پایان سال بعید است فعالیت های شیل اساسا به بهبود برسند.

اکسیدنتال هم اکنون 40 میلیارد دلار بدهی دارد. غول های اکسون موبیل و شورون هم 14 دکل حفاری تا پایان سال دارند، یعنی 70 درصد کاهش نسبت به سال گذشته.

تا پایان سال انتظار می رود تولید نفت ایالات متحده به 10.1 میلیون بشکه در روز برسد که به معنی کاهش 20 درصدی در ابتدای سال است. تحلیل گران پیش بینی می کنند سال آینده تولید نفت این کشور فقط 350 هزار بشکه افزایش یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن