وندی شرمن: از ارسال تسلیحات از اروپا به اوکراین حمایت می‌کنیم

آمریکا یک محموله نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار داده و خواستار حمایت نظامی از آن کشور شده است. در همین رابطه دولت چک نیز محموله‌ای نظامی به ارزش یک و نیم میلیون یورو به مقصد اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، وندی شرمن، معاون وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور از ارسال تسلیحات به اوکراین در شرایط کنونی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان در روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه (ششم بهمن) دولت بایدن بار دیگر دولت روسیه را متهم کرد در پی مداخله نظامی در اوکراین است. از سوی دیگر، وندی شرمن، معاون آنتونی بلینکن گفت که دولت آمریکا از ارسال تسلیحات از سوی کشورهای اروپایی برای تقویت توان نظامی اوکراین جانبداری می‌کند.

شرمن گفت: «در شرایطی که ما در حال سخن گفتن با یکدیگر هستیم، روسیه بر دامنه تهدید خود علیه اوکراین می‌افزاید.»

بر اساس اطلاعاتی که از سوی دولت آمریکا منتشر شده، روسیه بیش از یکصد هزار سرباز در مناطق مرزی خود با اوکراین مستقر کرده است. گفته می‌شود روسیه در موقعیتی است که می‌تواند از شمال، شرق و جنوب به اوکراین حمله کند.

این در حالی است که روسیه اتهام مداخله نظامی در اوکراین را تکذیب کرده و آرایش نظامی نیروهای خود در خاک روسیه را حق مشروع خود می‌داند.

آمریکا اخیرا در راستای تقویت نظامی اوکراین محموله‌‌ای تسلیحاتی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به آن کشور تحویل داده است. بریتانیا نیز از پشتیبانی نظامی و ارسال تسلیحات به اوکراین خبر داده است.

روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه، خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی از پراگ، از آمادگی جمهوری چک برای ارسال خمپاره به اوکراین خبر داده است.

دولت چک برای کمک به اوکراین چهار هزار خمپاره به ارزش یک و نیم میلیون یورو در اختیار دولت اوکراین قرار داده است. این خبر از سوی سخنگوی وزارت دفاع جمهوری چک رسانه‌ای شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن