پارلمان اتحادیه اروپا خواستار توقف نورد استریم 2 شد

بر اساس تصمیمی که روز جمعه پارلمان اروپا گرفته است تحریم‌های فعلی اتحادیه اروپا علیه روسیه تشدید شده و پروژه نورد استریم 2 متوقف می شود.

به گزارش «انرژی امروز» این تصمیم در واکنش به مسموم شدن الکسی ناوالی، رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گرفته شده است.

اتحادیه اروپا می گوید سمی که ناوالی با آن مسموم شده است که سلاح شیمیایی است که در اختیار آزمایشگاه های نظامی است.

83 دصد نمایندگان در پارلمان اروپا با این تصمیم اعلام موافقت کردند. اما برای آن که این تصمیم قابلیت اجرا یابد باید در شورای اروپا و به اتفاق آرا توسط تمامی رهبران اتحادیه اروپا تصویب شود.

اوایل این هفته جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که تحریم ها علیه نورد استریم 2 شامل تخفیف های اتحادیه اورپا نخواهد شد. اتحادیه اروپا هرگز چندان اشتیاقی به اجرای این طرح نداشته است.

در پروژه نورد استریم 2 شرکت هایی چون یونیپر، وینترشال، انجی فرانسه و OMV اتریش و رویال داچ شل شرکت دارند. ارزش این پروژه برابر با 9.5 میلیارد یورو است.

مالک گازپروم و کنترل‌کننده نورداستریم کرملین و شخص پوتین است

در حالی که کشورهایی چون آلمان، فرانسه، اتریش و هلند چندان موافق توقف این طرح نیستند اما کشورهایی چون لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به شدت با این طرح مخالف هستند. آنها وابستگی به روسیه را مهمترین دلیل برای رد این پروژه می دانند.

نورد استریم 2 خواهد توانست ظرفیت انتقال گاز روسیه با خطوط لوله را به 110 میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن