پالایشگاه ایلام به پالایشگاه های برتر HSE می پیوندد

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: انتظار بر این است که پالایشگاه ایلام به زودی در رده پالایشگاه های برتر در حوزه HSE دیده شود.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن نیا، رییس HSE شرکت ملی گاز ایران در دومین جلسه کمیته تخصصی ایمنی و آتش نشانی وزارت نفت که به میزبانی پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد، به وضعیت رو به رشدHSE در شرکت پالایش گاز ایلام اشاره کرد و با بیان این مطلب، افزود: با ادامه این روند، انتظار بر این است که پالایشگاه ایلام به زودی در رده پالایشگاه های برتر در حوزه HSE دیده شود.

وی به اهمیت و ضرورت نگاه عمیق به علل بروز حوادث و درس آموزی از حوادث اشاره و اظهار داشت: مدیریت HSE شرکت ملی گاز ایران در راستای پیشگیری از بروز حوادث با تکیه بر درس آموزی از حوادث گذشته، پروژه های بهبود متعددی از جمله؛ بررسی حوادث ۱۰ سال اخیر در شرکت ملی گاز ایران و استخراج و استفاده از درس آموخته ها و بررسی نقش خطای انسانی در حوادث و راهکارهای حذف علل ریشه ای بروز خطاها و مدیریت بهینه فاکتورهای انسانی تعریف کرده و در حال پیگیری آن‌هاست.

بهمن نیا خاطرنشان کرد: در حوزه HSE، شرکت ملی گاز ایران تلاش می‌کند با ایجاد هم‌افزایی در همه شرکت‌های زیرمجموعه و بکارگیری ظرفیت موجود، از بروز مجدد حوادث گذشته پیشگیری کند.

وی گفت: به هر حال، راهکار اساسی در پیشگیری از حوادث، ارتقای فرهنگ HSE در سطح کل سازمان و اشاعه این موضوع که: همه در زمینه HSE مسئول هستند می باشد که در این راستا آموزش، نقش اساسی در این زمینه دارد.

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران در پایان، اظهار داشت: برگزاری آموزش های حضوری و مجازی، تدوین، چاپ و انتشار کتابچه های قوانین طلایی در زمینه های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، استخراج ۵۰۰ درس آموخته از ۵۰ حادثه در سطح وزارت نفت و اطلاع رسانی در سطح شرکت و…. از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از حوادث بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن