پایان بدون نتیجه تحقیقات احتمال دستکاری در اعداد مصرف سوخت فورد

روز جمعه غول خودروسازی فورد ایالات متحده اعلام کرد که وزارت دادگستری این کشور و اداره منابع هوایی کالیفرنیا پرونده بررسی انتشارات دومین خودروساز این کشور را بدون هیچ نتیجه ای بسته اند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در آوریل سال 2019 اعلام شد که شرکت خودروساری فورد آمریکا به دلیل انتشارات خودروهای ساخت این شرکت مجرم شناخته شده است.

بعد از آن که کارگران این شرکت نگرانی خود را درباره مدل سازی تحلیلی فرایند اقتصاد سوخت و انتشارات آن اعلام کردند، پرونده این بررسی باز شد.

اما حالا روز جمعه فورد اعلام کرده است که پرونده این تحقیقات بسته شده است چون تحقیقات خود شرکت از اعتبار کافی برخوردار بوده و به این نتیجه رسیده اند که «شرکت ما به طور کامل فرایند گرفتن گواهی نامه را طی کرده است».

فورد نتایج تحقیقات خود را منتشر نکرده است و می گوید این تحقیقات به هیچ عنوان اقتصاد سوخت را این خودروسازی را تغییر نداده است.

اخیرا شرکت فورد از سوی مشتریان خود متهم به تقلب در آزمایش استاندارد اقتصاد سوخت در پرفروش ترین محصولات و نیز در کامیون های تولیدی خود شده است.

موکلان مشتریان فورد بر این باور هستند که این شرکت الزامات مربوط به آزمایش های coastdown  را رعایت نکرده و در عوض اعداد نادرستی برای نرخ MPG خودروهای F-150 و رنجر خود ارائه کرده است.

آزمایش coastdown، تاثیر باد و مقاومت جاده بر حرکت خودرو را بررسی می کند.

این وکلا می گویند: هزینه های اضافی سوخت برای مدل F-150  در سال های 2018 و 2019 به طور تقریبی 2.32 میلیارد دلار برای رانندگی در شهر و 2.09 میلیارد دلار برای رانندگی در بزرگ راه ها و 1.9 میلیارد دلار به صورت تجمعی برای خریداران این خودروها هزینه داشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن