پتروشیمی‌های چین تقاضای نفت را بالا می‌برند

انتظار می رود تا سال 2030 به دلیل افزایش تقاضا برای مواد شیمیایی، مصرف نفت چین به شدت افزایش یابد و به سالی 780 میلیون تن برسد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس گزارش شرکت ملی نفت چین (CNPC) تقاضا برای محصولات پتروشیمی در چین تا انتهای دهه جاری میلادی افزایش خواهد یافت و همین امر به افزایش میزان تقاضای نفت منجر خواهد شد.

سال گذشته یک گروه تحقیقاتی به نام موسسه تحقیقات اقتصاد و تکنولوژی (ETRI) وابسته به شرکت ملی نفت چین (CNPC) گفته بود که تقاضای نفت چین تا سال 2025 به سالانه 730 میلیون تن خواهد رسید.

در آخرین گزارش منتشر شده ETRI می گوید که مصرف دیزل، بنزین و نفت سفید (نفت چراغ یا کِروزِن)  در حدود سال‌های نزدیک به 2025 به سالی 390 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

بر اساس همین گزارش تقاضای مصرف محصولات پتروشیمی نیز افزایش خواهند یافت و تا سال 2030 رکورد جدیدی به جا خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات اقتصاد و تکنولوژی تقاضای کلی نفت در چین بعد از سال 2030 کاهش خواهد یافت چون مصرف دیزل در حمل و نقل به دلیل افزایش تعداد خودروهای برقی کمتر می شود درحالی که تقاضا برای محصولات شیمیایی در این بازه زمانی ثابت می ماند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن