پتروچاینا از اکتشاف ذخایر بزرگ 100 میلیارد متر مکعبی گاز در چین خبر داد

هزینه 22.9 میلیارد دلاری در طی دو سال برای اکتشاف گاز

پتروچاینا، بزرگ ترین تولید کننده نفت و گاز آسیا، خبر از اکتشاف بزرگ گاز طبیعی در منطقه ژینگ‌ژیانگ در شمال چین داده است. تخمین زده می شود که میزان ذخایر این منطقه به 100 میلیارد متر مکعب برسد.

به گزارش «انرژی امروز» رویترز به نقل از شین‌هوا نوشت پتروچاینا در حوزه گازی جانگر در ژینگ‌ژیانگ یک منبع بزرگ گاز کشف کرده است.

این کشف بزرگ یک نقطه عطف در توسعه گاز طبیعی در این شرکت است. سال گذشته پتروچاینا اعلام کرده بود که در حوزه تاریم هم یک منبع گازی کشف کرده است.

شین هوا نوشته است که پتروچاینا روزانه 610 هزار مترمکعب گاز و 106.3 مترمکعب نفت خام از چاه اکتشافی Hu1 در زون اکتشافی استخراج می کند، این زون به مساحت کلی 15 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی حوزه جانگر قرار دارد.

این جریان نفت و گاز از عمق 7400 متری به بیرون کشیده می شود.

ژینگ‌ژیانگ یکی از بزرگ ترین میادین اکتشافی پتروچاینا است و پتروچاینا می گوید بین سالهای 2018 تا 2020 برای افزایش تولید این منطقه به یک میلیون بشکه در روز معادل نفت مبلغی برابر با 22.9 میلیارد دلار در آن خرج کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن