پروژه انرژی تجدیدپذیر غول نفتی انی در منطقه نوردیک

یک شرکت خصوصی نروژی با همکاری غول نفتی انی ایتالیا به صورت مشارکتی در منطقه نوردیک انرژی‌های تجدیدپذیر را توسعه می‌دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، روز چهارشنبه اعلام شد شرکت انی ایتالیا با همکاری شرکت «های‌تک‌ویزیون» نروژ قرار است در محلی که سابقا محل استخراج نفت بود، انرژی های تجدیدپذیر توسعه دهند.

نام این پروژه «واآرگروئن» است. 69.6 درصد انی در آن سهم دارد. قرار است یک گیگاوات انرژی تجدیدپذیر بادی فراساحلی ساخته شود و تا 2030 به بهره برداری می رسد.

در سال 2018، های‌تک‌ویزیون و انی ایتالیا یک قرارداد همکاری نفت و گاز امضا کردند. حالا یکی از مقامات ارشد انی می‌گوید این قرارداد جدید بخشی از استراتژی انی برای کربن‌زدایی از عملیات های نفتی و توسعه گذار انرژی به سوی انرژی‌های سبز و اقتصاد چرخشی است.

انی در نظر دارد تا سال 2050 حدود 80 درصد از انتشارات خود را کاهش دهد. این انتشارات شامل محصولات پالایشی مثل گازوئیل یا بنزین است که مشتریان برای خودروهای خود مصرف می‌کنند.

انی قصد دارد در پوتفولیوی خود سهم نفت را کمتر و سهم گاز طبیعی را افزایش دهد. از سویی انرژی های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار داده و پالایشگاه های خود را تبدیل به تولید کننده بیوسوخت کند. و در ضمن جنگل کاری و جذب و ذخیره کربن را هم در دستور کار خود قرار می دهد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن