پروژه توسعه کانال سوئز در 2023 به اتمام می‌رسد

اداره امور کانال سوئز می‌گوید انتظار دارد پروژه توسعه بخشی از این کانال در جولای سال 2023 به اتمام برسد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اداره امور کانال سوئز (Suez Canal Authority (SCA)) اعلام کرده است بعد از آنکه کشتی ایور گیون در سال گذشته به مدت شش روز در این کانال به گل نشست برنامه های ایجاد کانال دوم کانال سوئز و نیز توسعه کانال فعلی را در دستور کار خود قرار داده است.

اوساما رابی، مدیر این اداره در حاشیه یک گردهم آیی در دبی گفته است که این پروژه در عرض 24 ماه به اتمام خواهد رسید. آغاز پروژه در 21 جولای 2021 بود و اگر خدا بخواهد پایان آن در جولای 2023 خواهد بود.

An aerial view of the Gulf of Suez and the Suez Canal are pictured through the window of an airplane on a flight between Cairo and Doha, Egypt, November 27, 2021. REUTERS

به گفته رابی، با این پروژه ظرفیت عبور کشتی‌ها در این کانال به شش کشتی خواهد رسید اما او جزئیات دیگری از این پروژه فاش نکرد.

قرار است کانال در نقطه ای که کشتی ایور گیون به گل نشسته بود 40 متر عریض‌تر شود و عمق فعلی 66 فوتی آن به 72 فوت افزایش یابد.

با این حساب به گفته رابی 28 درصد بهبوبد وضعیت رفت و آمد کشتی ها در این منطقه را شاهد خواهیم بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن