پروژه تولید لیتیوم با استفاده از هیدروژن سبز کلید می‌خورد

شرکت اینفینیتی لیتیوم (Infinity Lithium) استرالیا با همکاری شرکت تیسن کروپ (thyssenkrupp) آلمان پتانسیل‌های استفاده از هیدروژن سبز در تولید لیتیوم را به بوته آزمایش می‌گذارند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، هیدروژن سبز که از تجزیه مولکول‌های آب با استفاده از برق تولیدی از انرژی های سبز تولید می شود به عنوان راهکاری عملی برای کاهش انتشارات صنایع سنگینی چون معادن و هوانوردی و برای کربن زدایی از آنها در نظر گرفته می شود.

لیتیوم ماده ای اصلی در تولید خودروهای برقی و باتری هاست و با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی این ماده نیز اهمیتی حیاتی می‌یابد.

حالا دو شرکت استرالیایی و آلمانی در نظر دارند پروژه‌ای راه اندازی کنند که بر اساس آن تیسن کروپ تاسیساتی پایلوت در آلمان راه اندازی می‌کند که با نماینده اینفینیتی در اسپانیا در تولید انرژی یکپارچه خواهد شد.

این شرکت توافق عرضه‌ای را با شرکت کره‌ای ال جی انرژی سلوشون هم برای تامین باتری لیتیوم هیدروکسید از این پروژه به امضا رسانده است.

به گزارش «انرژی امروز» تیسن کروپ آلمان شرکت چند ملیتی است که تمرکز آن بر مهندسی صنایع و تولید فولاد است. شرکت اینفینیتی هم در استرالیا تولید کننده مواد معدنی است و 75 درصد سهام پروژه معدن لیتیوم سان جونز اسپانیا را مالک است.

Thyssenkrupp’s logo is seen outside the elevator test tower in Rottweil, Germany, January 21, 2020. REUTERS
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن