پروژه ساخت بزرگترین کشتی برقی تفریحی دنیا کلید خورد

چین به منظور توسعه سبز کشتیرانی در آبهای خود، بزرگترین کشتی کروز تمام الکتریکی دنیا را با فناوری جدید شارژ الکتریکی می سازد.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، به نقل از سی ترید مریتایم، چین در حال ساخت بزرگترین کشتی تفریحی تمام الکتریکی جهان برای استفاده در رودخانه یانگ تسه است. این شناور بخشی از یک پروژه آزمایشی است که توسط دولت چین برای پیشرفت توسعه کشتی های الکتریکی پشتیبانی می شود.

ساخت بدنه ۳۲۸ فوتی این کشتی با نام Yangtze Three Gorges ۱ اخیراً در پارک صنعتی کشتی سازی ییچانگ در ییچانگ چین به پایان رسیده است. این کشتی به عنوان یک پروژه به طور مشترک توسط شرکت برق چین یانگ تسه و شرکت گردشگری هوبئی طراحی و ساخته می شود. این شناور که ظرفیت آن تا ۱۳۰۰ نفر خواهد بود، به منظور توسعه سبز کشتیرانی چین طراحی شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی یک شرکت گردشگری، این کشتی با یک باتری با ظرفیت ۷۵۰۰ کیلووات ساعت تغذیه می شود. این کشتی کروز قابلیت پیمایش بیش از ۶۰ مایل با یکبار شارژ را دارد و گفته می شود سیستم پیشرفته پکیج باتری عمر و عملکرد باتری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

نکته کلیدی دیگر پروژه، توسعه سیستم های شارژ با ولتاژ بالا و پایین است؛ این عملکرد به بهبود کارکرد سیستم الکتریکی کشتی کمک و مشکل شارژ کشتی های الکتریکی با ولتاژ بالا را حل می کند. به گفته مقامات این پروژه، این اولین بار است که یک کشتی با سیستم شارژ با ولتاژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتی یاد شده در حال تجهیز برای اولین سفر آزمایشی خود است که پیش از پایان سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. پس از تحویل، کشتی در مسیرهای گردشگری در امتداد رودخانه طولانی یانگ تسه فعالیت خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن