پر شدگی 57 درصد مخازن سدهای بزرگ آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 57 درصد مخازن سدهای بزرگ آذربایجان‌شرقی پر است، از شهروندان برای مشارکت در مدیریت مصرف آب در پیک تابستان 1403 دعوت کرد.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، یوسف غفارزاده با اشاره به وضعیت منابع آبی سدهای استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی(1403-1402) یعنی از اول مهرماه 1402تاکنون 458.1 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای بزرگ استان شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، 274.9 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای استان شده بود.
به گفته وی، درسال آبی 1403-1402 روان آب‌های ورودی به مخازن سدها نسبت به سال قبل 67 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر با وجود مصرف بهینه آب و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته، مجموع ذخایرآبی درمخازن سدهای بزرگ استان 46 درصد بیشتر از سال قبل است.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر57 درصد مخازن سدهای بزرگ استان پر شده و 43 درصد نیز ازظرفیت آنها خالی است.
غفارزاده با تاکید برموضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، افزود: آب ارثی نیست که از گذشتگان به ما رسیده باشد بلکه امانتی هست از آیندگان، که با مصرف درست در این منابع بی بدیل بایستی آن را برای نسل‌های بعد هم حفظ کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن