پیشرفت طرح سبلان به 95.65 درصد رسید

عملیات اجرایی پتروشیمی سبلان به عنوان یکی از طرح های هلدینگ انرژی سپهر با پیشرفت 3.3 درصدی در شهریورماه به 95.65 درصد پیشرفت رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مدیرعامل انرژی سپهر اظهارکرد: پتروشیمی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور  نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد در شرایط فعلی ارز آورترین صنعت کشور به شمار می رود از این رو باید با تمام دقت نظر و مجاهدت در خصوص توسعه پتروشیمی ها فعالیت کرد. خوشبختانه پس از سال ها انتظار در آستانه پایان کار پتروشیمی سبلان قرار گرفته ایم و مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی را در دستور کار قرار گرفته است.

 

داود باقری افزود: « برنامه ریزی های مدونی را در مدت زمان یکسال گذشته در دستور کار هلدینگ قرار داده ایم و اکنون به پیشرفت چشمگیر 3.3 درصدی پیش راه اندازی تنها در شهریور ماه دست یافته ایم که این دستاورد ماحصل همان برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته است. خوشبختانه امروز پیشرفت این پروژه از مرز 95.65 درصد گذشته و مرحله پیش راه اندازی پروژه به 60 و مرحله راه اندازی نیز به 12 درصد رسیده است.

 

وی تصریح کرد: تمام تلاش سهامداران و مدیران این هلدینگ آن است تا با افتتاح پتروشیمی سبلان در سال جاری ضمن ارزش آفرینی اقتصادی، 300 شغل مستقیم و 1200 شغل غیر مستقیم را برای کارجویان ایجاد کنند.

 

هدف از اجرای پتروشیمی سبلان احداث و راه اندازی یک واحد متانول با ظرفیت 1.6 میلیون تن در زمینی به مساحت 7 هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است. شرکت صاحب لیسانس و دانش فنی این واحد، شرکت هالدر تاپسوی دانمارک است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن