پیشنهاد کمیسیون اروپا برای آزادی بخشی از پول‌های مسدود شده روسیه

کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اتحادیه پیشنهاد داده که «مقداری از وجوه» بانک‌های روسیه را که به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا مسدود شده‌، آزاد کند.

به گزارش «انرژی امروز» خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه مدعی شد که سند این پیشنهاد کمیسیون اروپا از سوی این خبرگزاری رویت شده که هدف از ارائه آن تلاش برای فراهم کردن شرایط از سرگیری تجارت محصولات کشاورزی و مواد غذایی به ویژه گندم است.

یک دیپلمات اروپایی نیز که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا «می‌خواهند کاملا روشن کنند که هیچ تحریمی مانع انتقال غلات به خارج از روسیه یا اوکراین نمی‌شود.»

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو نیز اخیرا هشدار داده بود که با توجه به نامشخص بودن شدت و مدت جنگ، اختلال در فعالیت‌های کشاورزی و صادرات روسیه و اوکراین به عنوان دو صادرکننده عمده کالاهای اساسی، احتمال تشدید ناامنی غذایی در سطح جهان تشدید می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن