پیغام کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا چه بود؟

کاهش صادرات عربستان به آمریکا در آگوست

عربستان فعلا به کاهش صادرات نفت خود به ایالات متحده ادامه می دهد. این کشور ماه گذشته 5.6 میلیون بشکه در روز نفت به آمریکا فرستاد. این میزان صادرات نسبت به ماه جولای اندک افزایشی را نشان می دهد. با این حال گزارش های ویسل تراکینگ نشان می دهد که در ماه آگوست نفتی که قرار است از عربستان به ایالات متحده تحویل داده شود بسیار کمتر است، کمترین مقدار در یک دهه گذشته.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، برای عربستان سعودی، کاهش صادرات نفت به آمریکا سریع ترین راه ممکن ارسال پیغام به بزرگ ترین بازاری است که عرضه نفت را با مشکل مواجه کرده است. دولت ایالات متحده تنها کشور در بین عمده ترین کشورهای مصرف کننده نفت دنیا با انتشار داده های هفتگی ذخایر و واردات است که تاثیری بسیار مهم بر بازار و تجارت نفت دارد.

در ماه آگوست صادرات نفت عربستان به ایالات متحده تا 117 هزار بشکه کاهش یافت. اگر نفتکش های جدید به مقصد برسند احتمالا مشخص خواهد شد که میزان این کاهش صادرات بیشتر خواهم شد. این رقم هنوز بخش کوچکی از 1.3 میلیون بشکه در روزی است که عربستان در ماه آوریل به آمریکا فرستاده است؛ ماهی که جریان نفت بازار نفت این کشور را با تهدید مواجه کرده بود.

آنچه که واضح است این که صادرات نفت در حال کاهش است و اغلب داده های ویسل تراکینگ و بارگیری و خالی کردن بار نفتکش ها با داده های هفتگی که مثلا آژانس بین المللی انرژی تولید می کند هم خوانی ندارد.

دلیل این امر این است  که معلوم نیست وقتی محموله ای در بنادر ایالات متحده خالی می شود چه زمانی در داده های دولت ایالات متحده وارد می شود.

کاهش واردات

بلومبرگ می گوید در هفته منتهی به 28 آگوست ایالات متحده حدود 355 هزار بشکه یا حدود 51 هزار بشکه در روز از عربستان نفت وارد کرده است. این کل حجمی است که کاست وست رسیده است. اعداد اولیه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده EIA برای همان زمان نشان می دهد که آمریکا از عربستان سعودی 197 هزار بشکه در روز واردات داشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتشار داده های هفتگی خود را از سال 2010 آغاز کرده است. قبل از آن داده ها ماهانه بود. واردات در ماه آگوست 310 هزار بشکه در روز بود.

طوفان لورا هفته پیش تولید نفت در گالف کاست را کاهش داد و هنوز هم بر ورود و خروج محموله ها تاثیر دارد. در نیمه دوم آگوست فقط دو سوپرنفتکش عربستانی توانستند به این مناطق برسند.

بلومبرگ می گوید معمولا پنج تا شش هفته طول می کشد تا یک نفتکش از عربستان سعودی به گالف کاست تا وست کاست برسد. به این معنی که هر نفتکشی که ماه آگوست از عربستان حرکت کند دست کم تا بعد از نیمه های ماه جاری به آمریکا نمی رسد.

اگر بارگیری نفت از عربستان به سمت ایالات متحده در هفته های اخیر هر نشانی و دلیلی هم داشته باشد، دوران کاهش واردات نفت آمریکا از عربستان احتمالا ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن