چین مجبور به خروج از پروژه هسته‌ای هینکلی شد

چین اعلام کرده است اگر در مذاکرات آینده بر سر پروژه هسته ای هینکلی به نتیجه نرسد از این پروژه خارج می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از فایننشیال تایمز، شرکت هسته ای جنرال چین (CGN) احتمالا از پروژه برق هسته ای «هینکلی پونت سی» که قرار است در سامرست ساخته شود خارج می شود.

گفته می شود شرکت دولتی هسته ای چین مجبور شده است از این پروژه و دیگر پروژه های هسته ای بریتانیا خارج شود.

فایننشیال تایمز پیش از این نوشته بود که دولت بریتانیا چگونگی کنار گذاشتن CGN را از کنسرسیوم برنامه ریزی برای نیروگاه برق هسته‌ای سایزول (Sizewell) در دستور کار دارد. همچین دولت این شرکت دولتی چینی را از پروژه های هسته ای خود در برادول‌آن‌سی کنار می گذارد.

شرکت هسته ای دولتی جنرال چین پیشتر در نیروگاه هسته ای 3.2 گیگاواتی هینکلی پوینت سرمایه گذاری کرده بود. این نیروگاه را EDF فرانسه می سازد.

یک متخصص در امور نیروگاه های هسته ای می گوید که CGN می تواند به دنبال مالکیت دارایی های خود در نیروگاه هینکلی پوینت باشد.

پیشتر در سال 2015 توافقنامه ای بین CGN، EDF و دولت بریتانیا امضا شده است که چهار نیروگاه هینکلی پوینت، سایزول، برادول و پیگیری مجوزهای قانونی برای طراحی راکتورهای چینی را دربر می گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن