ژاپن به دنبال بازنگری در سیاست‌ های انرژی خود است

ژاپن روز سه شنبه برنامه سه ساله بازبینی سیاست‌ های انرژی خود را منتشر کرد. در این سیاست ها ژاپن به دنبال کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای است با این حال این سیاست ها هنوز هم نسبت به برق هسته ای محتاط است آن هم بعد از فاجعه فوکوشیما.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در آخرین بازبینی این سیاست ها در سال 2018 ژاپن به دنبال ترکیبی از منابع برقی از جمله 22 تا 24 درصد انرژی تجدیدپذیر، 20 تا 22 درصد هسته ای و 56 درصد سوخت فسیلی است.

اما در انتهای ماه مارس 2019، سوخت های فسیلی چون گاز طبیعی مایع شده ال ان جی، و زغال سنگ 77 درصد و انرژی های تجدیدپذیر 17 درصد و هسته ای 6 درصد از منابع انرژی این کشور را تامین کردند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رسیدن به اهداف هسته ای این کشور آن هم بعد از فاجعه فوکوشیمای 2011 بسیار سخت است.

ژاپن در صدد است تا میزان انتشارات گازهای گلخانه ای خود را نسبت به سال 2013 تا 26 درصد در سال 2030 برساند. با این حال وزارت محیط زیست این کشور به صنایع برق این کشور هشدار داده است که صنایعی که دربردارند 40 درصد انتشارات CO2 این کشور هستند تا سال 2030 به اهداف کاهشی خود نخواهند رسید.

در حال حاضر فقط دو راکتور هسته ای در ژاپن برق تولید می کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن