کاهش اندک قیمت نفت با انتظار سرمایه گذاران برای ارزیابی اومیکرون

سرمایه گذاران منتظر هستند که ارزیابی از اثرات کامل ویروس اومیکرون بر بازار نفت مشخص شود و از این رو روز چهارشنبه قیمت نفت بعد از دو روز افزایش اندکی کاهش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، نفت برنت 19 سنت کاهش قیمت داشت و به بشکه ای 75.25 دلار رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم با 23 سنت کاهش بشکه ای 71.82 دلار معامله شد.

اوایل هفته جاری قیمت نفت دوباره افزایش یافته بود چون خوشبینی هایی نسبت به کم خطرتر بودن اومیکرون در بازار وجود داشت.

ساتورو یوشیدا تحلیلگر موسسه راکتونه سکیورتیز، می گوید: افزایش قیمت نفت حالا کمی متوقف شده چون سرمایه گذاران در حال بررسی اثرات کامل اومیکرون بر اقتصاد جهانی قبل از خرید بیشتر نفت هستند.

گمان بر این است که دو دز واکسن فایزر برای حفاظت از سویه اومیکرون کافی نباشد.

هیرویوکی کیکوکاوا هم از موسسه تحقیقاتی نیسان سکیوریتی می گوید: سرمایه گذاران هنوز کاملا خوش بین نیستند و منتظرند ببینند چه رخ خواهد داد.

از سویی بازار نگران نتایج مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی هم هست. در اروپا هم تنش ها بین اوکراین و روسیه و اینکه زمستان در نیم کره شمالی چطور خواهد بود بر بازار نفت تاثیر دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن