کاهش تولید نفت خام آمریکا کمتر از پیش بینی قبل خواهد بود

اداره اطلاعات انرژی ایلات متحده می گوید میزان کاهش تولید نفت این کشور در سال 2021 از آنچه که قبلا پیش بینی شده است کمتر خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در جدیدترین گزارش خود که دیروز منتشر شده است می نویسد که انتظار دارد تولید نفت این کشور در سال 2021 حدود 210 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 11.10 میلیون بشکه در روز برسد.

این میزان کاهش تولید نفت از پیش بینی قبلی این اداره برای کاهش 230 هزار بشکه‌ای کمتر است.

این هفته و با ادامه توافق کاهش تولید نفت اوپک و هم پیمانانش، اوپک پلاس، قیمت نفت توانست دوباره به بالاترین میزان خود در سه سال گذشته برسد.

این افزایش قیمت نفت برخی از تولید کنندگان آمریکایی را برآن داشته تا میزان حفاری های خود را افزایش دهند، و بنابراین تعداد کل دکل های حفاری این کشور در ماه ژوئن برای یازدهمین ماه متوالی افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی (EIA) ایالات متحده می گوید در ماه های آتی تولید جهانی نفت به دلیل تولید نفت اوپک پلاس بیش از میزان مصرف جهانی نفت افزایش خواهد یافت.

این سازمان می گوید: انتظار دارد در نیمه دوم سال 2021 قیمت نفت به بشکه ای 72 دلار برسد.

اما این اداره هشدار می دهد در سال 2022 افزایش تولید نفت اوپک پلاس، افزایش تولید نفت آمریکا و نیز افزایش تولید نفت دیگر تولید کنندگان بیشتر از میزان افزایش مصرف نفت خواهد بود و بنابراین شاهد کاهش قیمت نفت خواهیم بود.

انتظار می رود متوسط تولید نفت ایالات متحده در سال 2021 به 11.85 میلیون بشکه در روز برسد، یعنی بیشتر از پیش بینی قبلی 11.10 میلیون بشکه در روز.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن