کاهش درآمدزایی شرکت های انرژی اروپا با افزایش قیمت گاز

قیمت گاز در اروپا افزایش یافته و این باید برای تولید کنندگان برق تجدیدپذیر خبر خوبی باشد اما این شرکت ها پیشتر برق تولیدی را پیشفروش کرده اند و بنابراین درآمدهای آنها کاهش یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بسیاری از شرکت های تولید کننده برق بادی در اروپا با افزایش قیمت گاز و برق توانستند درآمدهای خود را افزایش دهند اما از سوی دولت‌ها تحت فشار هستند که از مشتریان خود حمایت کنند.

تولید کنندگان برق می گویند دخالت های دولت ها در قیمت گذاری به کاهش سرمایه‌گذاری ها در این عرصه منجر خواهد شد و گذار به انرژی های پاک را با مشکل مواجه می کند.

امسال قیمت شاخص اروپایی گاز به دلیل کاهش ذخایر، تقاضای بالا در آسیا و کمبود زیرساخت‌ها، تا 250 درصد افزایش داشته و باعث شده است قیمت برق در بریتانیا و اروپا به رکورد جدیدی دست یابد.

از نظر تئوری زمان آن رسیده است که تولید کنندگان برق هسته‌ای یا انرژی های تجدیدپذیری چون انرژی خورشیدی و بادی و برق‌آبی‌ها قادر باشند میزان درآمدهای خود را افزایش دهند.

با این حال این شرکت ها پیشتر برق تولیدی خود را پیش فروش کرده اند و این شرکت ها می گویند فرصت کمی برای افزایش درآمد دارند.

یک شرکت تولید برق در اسپانیا با نام AELEC می‌گوید شرکت های اروپایی تولید کننده برق 100 درصد برق تولیدی بادی، هسته‌ای، برق‌آبی و تجدیدپذیر خود را در سال 2021 و بیش از 75 درصد آن را در سال 2022 با قیمت کمتر از بازار پیش فروش کرده اند.

یکی از بزرگترین تاسیسات تولید کننده برق اروپایی، Endesa، می گوید افزایش قیمت گاز سه درصد از درآمدهای آنها را در نیمه اول سال جاری میلادی کاهش داده است.

تحلیلگران می گویند Iberdrola، بزرگترین تولید کننده برق اسپانیا هم بیش از 450 میلیون یورو ضرر کرده است.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن