کاهش سالانه یک درصد مصرف جهانی نفت با دورکاری یک روز کارمندان

اثرات دورکاری بر مصرف انرژی در جهان (بخش اول)

آیا دورکاری و کار در خانه می تواند به اندازه کافی در میزان مصرف انرژی صرفه جویی کند و انتشارات گازهای گلخانه ای را کاهش دهد؟

به گزارش «انرژی امروز» با شیوع جهانی بیماری کرونا تعداد بسیاری زیادی از مردم مجبور شدند مشاغل خود را به خانه های خود انتقال دهند. بنابراین تاثیر فوری و متفاوتی در میزان مصرف انرژی مشاهده شده است. بر همین اساس، میزان تقاضا برای نفت به شدت کاهش یافت اما در عوض میزان صرف برق شهری با افزایش همراه بوده است.

شرکت هایی چون گوگل و فیس بوک اعلام کردند که به کارکنان خود اجازه می دهند دست کم تا آغاز سال آینده دور از محل شرکت کار کنند و توییتر هم اعلام کرد کارکنانش به طور نامحدود می توانند از منزل پیگیر کارهای خود باشند.

در این میان این سوال مطرح است که آیا اگر بخش بزرگی از جامعه بتوانند از منزل مسوولیت های مربوط به مشاغل خود را انجام دهند چه تاثیری بر مصرف انرژی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای خواهد داشت؟

در گزارشی که توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر شده است آمده است که آنالیزهای این سازمان نشان می دهد که برای مردمی که مسیر خانه تا محل کار خود را با خودرو طی می کنند، اگر مسیری که این افراد طی می کنند بیشتر از 6 کیلومتر باشد، کار کردن در خانه به معنی کاهش ردپای دی اکسید کربن آنهاست.

اما اگر برای این افراد مسیر خانه تا محل کار کوتاه است یا به حمل و نقل عمومی این مسر را طی می کنند، کار کردن از منزل انتشار گاز دی اکسید کربن را افزایش خواهد داد و دلیل آن   افزایش مصرف انرژی در منزل است.

بر اساس آنالیز eia، هر کس که قادر باشد در هر هفته فقط یک روز از منزل کار کند، سالانه می تواند حدود یک درصد در مصرف جهانی نفت برای حمل و نقل جاده ای صرفه جویی کند. اگر افزایش انرژی مصرفی در منازل را در محاسبات داخل کنیم، کل تاثیر آن در انتشارات جهانی گازهای گلخانه ای در سال به میزان 24 میلیون تن کاهش خواهد داشت، یعنی معادل با کل انتشارات سالانه لندن.

اگر تعداد روزهایی که یک فرد در هفته می تواند در منزل کار کند از یک روز بیشتر شود، کاهش انتشارات نیز به صورت نمایی بیشتر خواهد شد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن