کاهش قیمت ال‌ ان ‌جی در آسیا همزمان با کاهش قیمت نفت

ثبت پایین‌ترین رکورد قیمت قرارداد تک محموله‌ای LNG

یک تحلیلگر بازارهای انرژی اعلام کرد که قیمت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در آسیا مانند قیمت نفت خام برنت کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که افت شدید قیمت نفت خام به دلیل شیوع ویروس کرونا تیتر عناوین خبری شده است، سقوط قیمت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در آسیا به همان اندازه چشمگیر بوده و به همان اندازه عواقب طولانی‌مدت داشته است.

قیمت قرارداد تک محموله‌ای ال‌ان‌جی برای تحویل به شمال آسیا در هفته منتهی به ۲۴ آوریل به یک دلار و ۹۵ سنت برای هر یک میلیون واحد بی‌تی‌یو (mmBtu) سقوط کرد و پایین‌ترین رکورد قیمت را ثبت کرد.

این نخستین باری است که ال‌ان‌جی در این نوع معامله زیر ۲ دلار معامله می‌شود.

یکی از پیامدهای تقریبا عجیب کاهش قیمت قراردادهای تک‌محموله‌ای ال ‌ان ‌جی آسیا این است که قیمت آن اکنون تقریباً با قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده آمریکا یکسان است.

شاید این مقایسه درست نباشد، زیرا این دو محصول به‌طور کامل متفاوت‌اند، اما این مقایسه نشان می‌دهد نخستین آسیب تضعیف بازار ال ‌ان ‌جی، صادرات آن از ایالات متحده به آسیا خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن