کاهش قیمت ال ان جی آسیا با کاهش واردات چین

درحالی که زمستان آغاز شده و روند صادرات گاز از روسیه به آلمان هم به ثبات رسیده است، تقاضا برای محموله های ال ان جی در چین کاهش یافته است قیمت این محموله ها هم در بازارهای آسیایی با افت مواجه شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، با این حال از آنجایی که استرالیا بارگیری محموله های ال ان جی خود را متوقف کرده است افت قیمت گاز طبیعی مایع ( ال ان جی) هم محدود شده است.

متوسط قیمت ال ان جی برای تحویل در ماه ژانویه در بازارهای شمال شرق آسیا به 34.60 دلار در میلیون واحد حرارتی متریک (mmBtu) کاهش یافته است.

خریداران ال ان جی چین با افزایش قیمت محموله های ال ان جی خرید این سوخت را کاهش دادند و می گویند ذخایر گاز طبیعی مایع پر است.

از طرفی یک منبع آگاه به رویترز گفته است که مجوزهای دولت چین برای مصرف بیشتر زغال سنگ تقاضا برای ال ان جی گران قیمت را کاهش داده است.

شرکت گاز پکن برای خرید محموله های ال ان جی وارد بازار شده است اما این خریدها برای تحویل در نیمه های سال آینده است.

رویال داچ شل اما تولید گاز در سایت شناور ال ان جی پرلود را موقف کرده و شورون هم یکی از سه واحد فراوری خود در تاسیسات ال ان جی گورگون را متوقف کرده است. هر دو این تاسیسات متعلق به شمال غرب استرالیاست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن