کاهش قیمت نفت با افزایش ذخایر بنزین آمریکا

روز چهارشنبه و بعد از اینکه گزارش شد که ذخایر بنزین ایالات متحده بیشتر از انتظار هفته گذشته افزایش یافته است، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با 69 سنت کاهش بشکه ای 80.07 دلار معامله شد و نفت برنت هم بشکه ای 66 سنت کاهش یافت و به قیمت 81.77 دلار در هر بشکه نزول کرد.

با افزایش قیمت بنزین در کالیفرنیا به رکورد جدیدی در هفته جاری، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده دستور آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را صادر کرد.

با این حال رهبر اکثریت نمایندگان آمریکا، استنی هویر، روز سه شنبه گفته است که با نظر چاک شومر، رییس اکثریت مجلس سنا درباره استفاده از ذخایر استراتژیک نفت برای کاهش قیمت بنزین موافق نیست و این خایر برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا در زمان ها اضطراری استفاده می شود.

لئونا لیو از DailyFX می گوید: با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، تقاضا برای بنزین باعث کاهش ذخایر بنزین شده است. و همین امر فشار زیادی بر بایدن گذاشته تا ذخایر استراتژیک نفت این کشور را آزاد کند و خود خطری برای قیمت نفت خواهد بود.

او ادامه داد: در کوتاه مدت انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی به عنوان کاتالیست قیمت عمل خواهد کرد.

گزارش آژانس بین المللی انرژی اواخر روز چهارشنبه منتشر می شود.

به اعتقاد تحلیلگران آزاد سازی ذخایر استراتژیک نفت اثری موقت بر قیمت نفت خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن