کاهش قیمت نفت با بازگشت نفت آمریکا به بازار

با بازگشت شرکت های انرژی ایالات متحده به خلیج مکزیک و از سر گیری تولید نفت بعد از طوفان، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت برنت با کاهش 33 سنتی به رقم 75.34 دلار در هر بشکه رسید. و وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده هم با 64 سنت کاهش به رقم 71.96 دلار در هر بشکه رسید.

این میزان کاهش قیمت نفت بعد از 5 روز افزایش مدام قیمت نفت رخ داده است. روز چهارشنبه قیمت نفت برنت به بالاترین میزان خود از ماه جولای رسیده بود و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت هم بالاترین مقدار از ماه اوت را تجربه کرد.

نیشات بوشان، تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی می‌گوید دلیل این افزایش قیمت  در چندروز گذشته به وضوح اختلال در عرضه و کاهش سطح ذخایر نفت بود. و حالا با بازگشت میزان تولید نفت ایالات متحده انتظار می رود که قیمت نفت کاهش یابد.

روز سه شنبه رویترز گزارش داد که صادرات نفت گالف کاست ایالات متحده با عبور طوفان نیکولاس از سر گرفته می شود و نیز طوفان آیدا تولید 26 میلیون بشکه نفت را در این کشور با اختلال مواجه کرد. در حال حاضر هم از سر گیری تولید نفت این منطقه درحالی ادامه دارد که 28 درصد از تولید نفت به حالت عادی بازنگشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن