کاهش 11.5 درصدی واردات ال ان جی ژاپن در ماه گذشته

واردات زغال سنگ ژاپن 13.4 درصد کاهش یافت

پس از افزایش موقت واردات ال ان جی ژاپن در ماه ژوئن، واردات این کشور در ماه گذشته با کاهش همراه بود. دلیل این کاهش واردات ال ان جی، کاهش تقاضا اعلام شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور انرژی، بزرگ ترین وارد کننده ال ان جی دنیا ماه گذشته 6.03 میلیون تن ال ان جی وارد کرده است که 11.5 درصد کاهش نسبت به سال قبل نشان می دهد.

این میزان واردات از نظر حجمی هم در شش ماه گذشته افت داشته است.

در بازه زمانی ژانویه تا جولای، واردات LNG ژاپن با کاهش 6.5 درصدی به 42.40 میلیون تن و هزینه آن به بیش از 20.1 میلیارد دلار رسید.

سال گذشته در همین زمان واردات ال ان جی ژاپن 45.40 میلیون تن و هزینه 24.9 میلیارد دلار بوده است.

داده های وزارت دارایی می گوید در ماه جولای هزینه واردات ال ان جی برای ژاپن برابر با 2.3 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش نشان می دهد.

ماه گذشته ال ان جی تحویل شده از آسیا از کشورهایی چون مالزی و اندونزی تا 22 درصد کاهش و به 1.15 میلیون تن رسید.

از خاورمیانه و مشخصا از قطر هم تحویل ال ان جی با افت 20.1 درصدی به 970 هزار تن رسید.

روسیه هم در صادرات ال ان جی خود با 27 درصد کاهش به رقم 391 هزار تن رسید درحالی که ایالات متحده با افزایش 121 درصدی توانست 467 هزار تن ال ان جی به ژاپن صادر کند.

در طرف دیگر واردات زغال سنگ ژاپن هم برای تولید برق کاهش یافت. در ماه جولای ژاپن با واردات 8.88 میلیون تن زغال سنگ، 13.4 درصد افت نسبت به سال گذشته را در واردات زغال سنگ تجربه کرد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن