کاهش 40 درصدی صادرات گاز گازپروم و روی‌آوری اروپا به گاز اسرائیل

شرکت روسی گازپروم روز سه‌شنبه اعلام کرد که ظرفیت صدور گاز از طریق خط لوله نورداستریم به آلمان را بیش از «۴۰ درصد» کاهش داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، به گفته گازپروم دلیل کاهش ظرفیت صدور گاز به آلمان عدم تحویل تجهیزات مورد نیاز از طرف شرکت آلمانی زیمنس است. در بیانیه گازپروم آمده است که روزانه تنها امکان صدور ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز از طریق خط لوله نورداستریم وجود دارد. این در حالی است که ظرفیت صدور روزانه گاز از این خط لوله پیش از این ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود.

اتحادیه اروپا در مواجهه با «باج‌خواهی گازی» مسکو به اسرائیل روی می‌آورد

مسئول دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن آنچه وی «باج‌خواهی گازی» روسیه خواند از احتمال همکاری با اسرائیل در زمنیه انرژی خبر داد.

رئیس کمیسیون اروپا طی سخنانی در دانشگاه بن گوریون در جنوب اسرائیل گفت: کرملین از وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی روسیه برای باج گیری استفاده می‌کند.

ارزولا فن در لاین در این خصوص تصریح کرد: «روسیه از آغاز جنگ به تلافی حمایت ما از اوکراین به عمد صادارت گاز خود را به لهستان، بلغارستان، فنلاند و نیز فروش این محصول به شرکت‌های هلندی و دانمارکی را قطه کرده است.»

وی با اشاره به پروژه کابل الکتریکی دریایی که اسرائیل ، قبرس و یونان را به هم متصل می کند و نیز خط لوله‌ای در شرق مدیترانه، افزود: «به عنوان مثال، ما در حال حاضر در همین راستا مشغول بررسی راه هایی برای تقویت همکاری با اسرائیل در زمینه انرژی هستیم.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن