کاهش 5.6 درصدی تجارت دریایی دنیا به دلیل کرونا

حمل و نقل دریایی به سطح سال 2019 می رسد؟

سوال این است که چه موقع حم و نقل دریایی خواهد توانست به سطح و حجم سال 2019 برسد؟ آخرین پیش بینی های مرکز تحقیقات کلارک سون که این هفته منتشر شد، می گوید تجارت دریایی دنیا در سال جاری با 5.6 درصد کاهش همراه خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» بر اساس آمار کلارک سون بیش از یک میلیارد تن تجارت دریایی از بین رفته است، دلیل آن هم واضح است: شیوع پاندمی کرونا. به گفته کلارک سون، این رقم کاهش تجارت، بالاترین کاهش تجارت جهانی دریایی در 35 سال گذشته است.

صنایع دریایی از شیوع کرونا آسیب بسیاری را متحمل شده اند. در حالی که IMO، خود را آماده می کرد تا صنعت دریانودری سوخت کم سولفور را جایگزین سوخت آلاینده کند، شیوع این پاندمی اهداف IMO را با سختی های بیسار مواجه کرده است.

از آنجایی که درآمد بسیاری از ناوگان های باربری دریایی با شیوع کرونا و ایجا قرنطینه ها کاهش یافته است بنابراین هزینه های اجرای قوانین جدید هم با چالش جدیدی را مطرح کرده است.

کارشناسان بر این باورند که صنعت حمل و نقل دریایی به زودی و پس از فروکش کردن بیماری کووید 19 می تواند خود را بازیابی کند اما کاهش حجم مودرانتظار محموله های دریایی هنوز هم به عنوان بزرگ ترین مشکل برای زنجیره تامین جهانی مطرح است.

با این حال داده های VesselsValue امیدوار کننده است. آنطور که آمارها می گویند تقاضا از سوی ژاپن و کره جنوبی افزایش یافته است اما چین هنوز به آمار گذشته بازنگشته است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن