کاهش 800 میلیون دلاری درآمد اکسون موبیل از سرما در تگزاس

غول نفتی اکسون موبیل آمریکا انتظار دارد در سه ماه اول سال جاری میلادی به دلیل سرمای شدیدی که در ماه گذشته در تگزاس به وقوع پیوست 800 میلیون دلار کاهش درآمد داشته باشد. با این حال این غول نفتی دوباره توانسته است درآمدهای خود را به دست آورد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، اکسون موبیل اعلام کرده است که بهبود قیمت نفت و گاز توانسته است درآمدهای این غول نفتی را تا 2.7 میلیارد دلار افزایش دهد و از سویی با بهبود وضعیت تولید مواد شیمیایی و نیز پالایشگاه ها 1.1 میلیارد دلار هم در این بخش درآمدزایی شده است.

هوای قطبی بسیار سرد در تگزاس در ماه گذشته به از کار افتادگی شبکه برق و گاز این ایالت منجر شد و به نوبه خود این آب و هوای سرد برندگان و بازندگانی هم به همراه داشت. درحالی که شرکت های عرضه کننده برق مثل گروه انرژی جاست و شرکت انرژی گریدی حتی تا مرز ورشکستگی هم رفتند اما گروه منابع کالیفرنیا که تولید کننده نفت است می گوید تجارت گاز این شرکت به دلیل طوفان درآمدزایی بالایی داشته است.

اکسون موبیل اما مجبور شد بزرگ ترین پالایشگاه ها و پتروشیمی های خود را در منطقه خلیج تعطیل کند و از سویی بر اساس گزارش های جدید تولید نفت و گاز این شرکت نیز با کاهش درآمد همراه بوده است.

در سال گذشته این شرکت اولین ضرر مالی خود در چهار دهه گذشته را ثبت کرد و دارن وودز، مدیر اجرایی اکسون موبیل، گفته بود که قصد دارد روابط خود با سرمایه گذاران را تغییر دهد و با کاهش هزینه های سرمایه گذاری و تولید به کمترین میزان 20 سال گذشته، نقدینگی را افزایش و از سود سهام 15 میلیارد دلار در سال حفاظت کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن