کربن زدایی برق در کانادا با همکاری زیمنس

استفاده از تکنولوژی توربین های گازی بسیار کارآمد در پروژه 900 مگاواتی برق آلبرتا

شرکت انرژی زیمنس اعلام کرده است که در جهت عمل به تعهدات خود برای توسعه بخش کربن زدایی از انرژی در دنیا، از تکنولوژی توربین های گازی بسیار کارآمد خود در پروژه 900 مگاواتی نیروگاه برق آلبرتا در کانادا استفاده خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» پروژه کربن زدایی از نیروگاه برق آلبرتا در کانادا با تغییر سوخت این نیروگاه از زغال سنگ به سوخت گاز انجام می‌گیرد.

زمانی که این نیروگاه با سوخت گاز به مرحله بهره برداری برسد، انتشارات کربن ایالات آلبرتای کانادا را در بخش انرژی تا 5 درصد کاهش می‌دهد.

سفارشی که زیمنس برای این نیروگاه دریافت کرده است برابر با 330 میلیون یورو است و انتظار می رود تا سال 2023 به مرحله بهره برداری برسد.

در این توافقنامه، زیمنس از دو دستگاه توربین گازی با کارایی بالا از مدل SGT6-8000H  استفاده خواهد کرد. در کنار آن سیستم بازیافت حرارت هم تعبیه خواهد شد.

این نیروگاه 900 مگاواتی در نزدیکی ادسون آلبرتا برای تولید و تامین برق کم کربن 8 درصد از برق مورد نیاز این ایالت طراحی شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن