چینی ها هزینه تولید نفت خود را کاهش دادند/بشکه ای کمتر از 26 دلار

کاهش سود نیمه اول سال در CNOOC چین

شرکت ملی نفت و گاز فراساحلی چین، CNOOC، توانسته است با کاهش هزینه های تولید به یکی از مقرون به صرفه ترین تولید کنندگان نفت دنیا تبدیل شود. در اوایل سال جاری میلادی، CNOOC هزینه های تولید خود را به 25.72 دلار در هر بشکه رساند. یعنی 11 درصد کاهش نسبت به سال گذشته.

 

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور اینجینیرنگ، شرکت ملی تولید نفت و گاز فراساحلی چین، اعلام کرده است که در نیمه اول سال جاری میلادی سوددهی این شرکت نزدیک به دو سوم کاهش یافته است.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت و گاز فراساحلی چین، CNOOC، سودآوری این شرکت چینی به دلیل شیوع کرونا و کاهش تقاضای انرژی و نیز کاهش تاریخی قیمت نفت، نسبت به کمترین مقدار از سال 2017، دو سوم کمتر شده است.

در گزارش این شرکت که روز چهارشنبه منتشر شد نرخ سود خالص CNOOC، 10.38 میلیارد یوان (1.05 میلیارد دلار) اعلام شده است در حالی که تحلیلگران این شرکت منتظر سودی برابر با 12.6 میلیارد یوان بودند.

تولید نفت و گاز CNOOC نسبت به سال گذشته با افزایش 6.1 درصدی به 257.9 میلیون بشکه در روز معادل نفت رسید. در این میان تولید داخلی این شرکت 11.5 درصد افزایش و تولید خارج از مرزهای آن 3.5 درصد کاهش یافته است.

CNOOC توانسته است با کاهش هزینه های تولید به یکی از مقرون به صرفه ترین تولید کنندگان نفت دنیا تبدیل شود. در اوایل سال جاری میلادی، CNOOC هزینه های تولید خود را به 25.72 دلار در هر بشکه رساند. یعنی 11 درصد کاهش نسبت به سال گذشته.

هرچند CNOOC مدعی است به این میزان کاهش هزینه های سرمایه گذاری رسیده است اما هزینه های این شرکت در شش ماهه اول سال جاری با 5.6 درصد افزایش به 35.6 میلیارد یوان رسید.

CNOOC انتظار دارد در نیمه دوم سال با نفت 45 دلاری درآمدهایش افزایش یابد و به همین دلیل چشم امید خود را به اوپک دوخته است تا این سازمان توافق کاهش تولید را ادامه دهد.

از سویی امیدوار است تولید نفت ایالات متحده هم کاهش یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن