کنایه آمازون به بایدن: «سناتور بی‌خبر از قانون»

ظاهرا مشکل شما قانون مالیات است و نه آمازون

شرکت آمازون در صفحه توییتر خود به جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که غول فناوری اطلاعات جهان را به عدم پرداخت مالیات کافی براساس میزان سودآوری آن متهم کرده بود، تاخت.

بایدن با انتشار توییتی نوشته بود: «همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام، شرکتی که میلیاردها دلار سود می‌کند، نباید مالیات کمتری نسبت به آتش‌نشانان و معلمان بپردازد.» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سپس آمازون را خطاب قرار داده و افزوده بود: «وقت آن رسیده است که آمازون سهم(مالیات) عادلانه خود را بپردازد.»

در مقابل آمازون یادآور شد که قوانین مالیاتی آمریکا که اکنون در این کشور جاری است، در طول سه دهه‌ای که بایدن در مجلس سنا حضور داشته، توسط کنگره تصویب شده است.

آمازون در پاسخ توییتری خود به بایدن به کنایه نوشت که همان‌طور که باید به عنوان یک سناتور بدانید، کاهش نرخ مالیات‌ بر شرکت‌ها توسط کنگره با هدف تشویق شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری بیشتر در ایالات متحده بوده است. این شرکت با تاکید بر این که یک سنت تعهد مالیاتی خود را نیز می‌پردازد، افزوده است:«ما در حال حاضر ۵۰۰ هزار کارگر با حداقل دستمزد ۱۵ دلار به ازای هر ساعت کار داریم که در ۴۰ ایالت آمریکا مشغول به کارند. ظاهرا مشکل شما قانون مالیات است و نه آمازون.»

بایدن قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها را از ۲۱ درصد کنونی به ۲۸ درصد افزایش دهد و برای شرکت‌هایی که سود سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارند، حداقل نرخ مالیاتی تعیین کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن