کیفیت و کارایی تجهیزات احتراق افزایش می‌یابد

یک شرکت فناور فعال در حوزه بهینه‌سازی انرژی تولیدات احتراق را به کمک تجهیزات ایران‌ساخت سنجش و میزان آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد.

بخش قابل توجهی از آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از آلاینده‌های هوا است. آلاینده‌هایی که منشا و ریشه‌های گوناگونی دارند. از موتورخانه‌ها تا خودروهای سنگین هریک سهمی در تیره‌تر کردن آسمان دارند و ریه‌های جامعه را از عناصر سمی و مخرب پر می‌کنند.

اما راه‌کارهایی نیز برای این معضل به میدان آمده است. تجهیزات احتراق و تولیدکننده شعله، خود سهمی بزرگ در آلایندگی و خطرات زیست‌محیطی دارند و ارائه راه‌کارها، تجهیزات و روش‌هایی برای بهینه‌سازی، تست و اندازه‌گیری میزان آلایندگی تجهیزات احتراقی می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها و سلامت هوا کمک کند.

بر همین اساس است که بهینه‌سازان صنعت تجهیزات، یک شرکت فناور فعال در زمینه سوخت، احتراق و تجهیزات حرارتی خانگی و صنعتی مهم‌ترین محور فعالیت‌هایش را بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش میزان آلاینده‌های ناشی از عملکرد تجهیزات احتراق قرار داده است.

سهیلا خوشنویسان مدیر مجموعه فناور و آزمایشگاهی بهینه‌سازان صنعتی تاسیسات، سنجش گازهای آلاینده موتورخانه‌ها و ارائه راه‌کارهای کاهش این آلایندگی را یکی از فعالیت‌ها برای سلامت محیط زیست دانست و گفت: بخش قابل توجهی از آلاینده‌ها از طریق موتورخانه‌ها در هوا منتشر می‌شود و تنظیم دقیق مشعل و بهینه سازی احتراق مطابق با استانداردها به کاهش این آلایندگی کمک می‌کند. این کار با کمک دستگاه آنالیز دود و انجام می‌دهیم که مهم‌ترین دستاورد این کار، کاهش مصرف سوخت به میزان حداقل ۱۵ درصد و کاهش گازهای آلاینده بهویژه مونواکسید کربن به میزان ۹۵ درصد است.

کمک به کاهش آلاینده‌های صنعتی و خانگی

این فعال فناور با اشاره به برخورداری از تجهیزات فناور مشعل، دیگ، رادیاتور و گرمکن‌های صنعتی، عنوان کرد: تجهیزات اشتعالی مانند مشعل‌های گازوئیل سوز دمنده‌دار، دیگ‌های مخصوص گرمایش مرکزی و آب گرم مصرفی جزو تجهیزاتی هستند که با اندازه‌گیری و ارائه راهکارهای کاهش میزان آلایندگی‌شان می‌توان انتظار داشت آلودگی هوا کاهش یابد.

مدیر مجموعه آزمایشگاهی بهینه‌سازان صنعت تاسیسات، با اشاره به انجام ده‌ها پروژه در حوزه کیفیت‌سنجی و ارزیابی صنایع گفت: از مهم‌ترین این پروژه‌های فناورانه می‌توان به  مشاوره ممیزی فنی انرژی برای آماده سازی برای دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی رح آزمایشی بهینه‌سازی و افزایش کارایی موتورخانه‌های اداری و مسکونی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله این‌طرح‌ها است.

خوشنویسان با بیان این‌که کاهش میزان آلاینده‌های تجهیزات انرژی‌بر و احتراقی می‌تواند تا 34 درصد از میزان آلاینده‌های محیطی بکاهد ادامه داد: برای اجرای طرح آزمایشی ارتقای کارایی موتورخانه‌های ۲۰۰ ساختمان در شهر تهران با کمک تجهیزات دانش‌بنیان ایران‌ساخت توانستیم محصولات و خدمات خود را در مسیر کاهش آلاینده‌ها هوا به کار ببندیم.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وی با بیان این‌که ساخت، راه اندازی و نظارت بر ساخت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، استاندارد و محیط زیست یکی دیگر از خدمات شرکت بهینه سازان صنعت تاسیسات است، ادامه داد: تجهیزات گوناگونی در زمینه سنجش و ارزیابی مشعل، دیگ، گرمکن‌های صنعتی، مشعل های تابشی توسط شرکت بهینه‌سازان صنعت تاسیسات راه اندازی و به بهره برداری رسیده است. این محصولات توانسته‌ ضمن کاهش خروج ارز از کشور به واسطه مسیر هزینه‌بر و دشوار آزمایش‌ها امکان انجام ارزیابی‌ها برای رسیدن به استانداردهای ملی و بین‌المللی را با خدمات داخل کشور فراهم کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن