کیفیت گازوئیل پالایشگاه اصفهان یورو ۵ می‌شود

راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل تا پایان امسال، استاندارد گازوئیل تولیدی در این پالایشگاه به یورو ۵ می‌رسد.

مرتضی ابراهیمی در بازدید مدیر کل امور مالیاتی استان و شهردار اصفهان از واحدهای عملیاتی و پروژه های در دست اجرای این شرکت گفت: هم‌اکنون روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۵ در این پالایشگاه تولید می‌شود.

وی افزود: این شرکت روزانه ۲۲ میلیون لیتر گازوئیل تولید می‌کند که حدود ۲ میلیون لیتر آن با استاندارد یورو تولید و به واحد اتوبوسرانی اصفهان ارائه می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با بیان اینکه این پالایشگاه در کنار پالایش روزانه حدود ۳۷۰ هزار بشکه نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی، خوراک صنایع پایین دستی همچون شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران را تامین می‌کند، گفت: پالایشگاه اصفهان توجه به محیط زیست را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و پروژه‌های کلان زیست محیطی فراوانی اجرا کرده است یا در حال اجرا دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: در حالی که استاندارد فضای سبز برای پالایشگاه‌ها ۲۰ درصد مساحت کل آنها تعیین شده، ۱۱۴.۵ هکتار از ۳۴۰ هکتار وسعت این پالایشگاه را به فضای سبز اختصاص دادیم که این مقدار، ۳۶ درصد فضای پالایشگاه است.

ابراهیمی به تعهدهای این شرکت همسو با مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پالایشگاه اصفهان برای مبارزه با ویروس کرونا، طی برنامه‌ریزی‌های منظم، تاکنون ۹ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا به شهرداری اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمک کرده است.

ارسال بسته‌های بهداشتی (شامل ماسک N۹۵، دستکش لاتکس، ژل ضدعفونی کننده دست، محلول نیم لیتری ضدعفونی کننده و افشانک اسپری) به مراکز بهداشتی و تولید ماده ضدعفونی کننده و توزیع رایگان آن به اداره‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی در سطح استان اصفهان که تا به حال حدود ۱۵۰ هزار لیتر بوده است و همچنان نیز ادامه دارد را از دیگر اقدام‌های این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اظهار امیدواری به قطع زنجیره سرایت این ویروس با توجه به پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: به‌طور حتم با همراهی و همدلی هموطنان از این بحران، عبور خواهیم کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان نیز از اقدامات پالایشگاه اصفهان قدردانی و اظهار داشت: این شرکت صنعتی یکی از بهترین مودیان مالیاتی محسوب می‌شود و خوشبختانه همیشه با پرداخت‌های به موقع بسیار کمک رسان بوده است.

شهردار اصفهان نیز ضمن ارج نهادن فعالیت‌های پالایشگاه به‌منظور اجرای مسئولیت‌های اجتماعی گزارشی از اقدام‌های شهرداری اصفهان در جهت آبادانی، رفاه و آرامش مردم اصفهان و ایجاد بسترهای مناسب توسعه‌ای در سطح منطقه به عنوان مولفه‌های ایجاد شهری زیبا ومدرن ارائه و اظهار امیدواری کرد با همکاری سازمان‌ها و مردم، پروژه های شهرداری اصفهان در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن