گازرسانی بهروستاهای شمال شرق خوزستان در دستور کار وزارت نفت

معاون وزیر نفت در امور گاز در سفر دو روزه به خوزستان با حضور در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بر گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور و کم برخوردار تأکید کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این سفر، ضمن بازدید از وضعیت پروژه‌های گازرسانی به روستاهای شمال شرق خوزستان، در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در شهرستان مسجدسلیمان با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، با بیان این مطلب، گزارش جامعی از وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای اندیکا، لالی، هفتکل و مسجدسلیمان ارائه کرد.

وی در ابتدا، در خصوص وضعیت گازرسانی به شهرستان اندیکا گفت: از مجموع 378 روستای اندیکا، 254 روستا فاقد شبکه گازرسانی است که از این تعداد، 78 روستا با 3 هزار و 722 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

چگنی در ادامه، افزود: سه پروژه مهم در شهرستان اندیکا در مرحله پیمان‌سپاری است که پس از اجرای این پروژه‌ها، 89 روستا تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص سه پروژه گازرسانی اندیکا گفت: پروژه 34 کیلومتر گازرسانی به 19 روستای قلعه خواجه و لالی، پروژه 115 کیلومتر گازرسانی به 44 روستای اندیکا و پروژه 64 کیلومتر گازرسانی به روستاهای مسیر آبژدان و قلعه زراس از جمله مواردی است که در مرحله پیمان‌سپاری هستند.

چگنی با تأکید بر این‌که اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به مناطق صعب‌العبور، کم‌برخوردار و محروم است، در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای شهرستان لالی نیز گفت: تعداد روستاهای این شهرستان 166 روستا است که 34 روستا قابلیت گازرسانی دارند و از این تعداد، 5 روستا با تعداد 1270 خانوار تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و گازرسانی به 29 روستا نیز در حال اجراست.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: امیدواریم با تصویب وزیر نفت و افزایش سرانه گازرسانی، اکثر روستاهای شهرهای اندیکا، لالی، هفتکل و مسجدسلیمان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: شهرستان مسجدسلیمان در بخش شهری 95 درصد گازرسانی شده و در بخش روستایی دارای 181 روستا است که از این تعداد، 112 روستا قابلیت گازرسانی دارد و 46 روستا تاکنون گازرسانی شده، ضمن آن که 4 روستا نیز در حال گازرسانی است.

چگنی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به شهرستان هفتکل اظهار کرد: شهرستان هفتکل دارای 58 روستا است که از این تعداد 36 روستا قابلیت گازرسانی دارد و تاکنون 30 روستا شامل یک هزار و 401 خانوار تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته و 6 روستا نیز در حال گازرسانی است.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، مظلومی نماینده مردم بهبهان و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نادرقلی زری‌میدانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، خانچی، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خوزستان و تعدادی از مدیران، فرمانداران و مسئولین محلی در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن