گازپروم: برداشت گاز اروپا از ذخایر زیرزمینی افزایش یافته است

معامله‌گران گازی بر استفاده از ذخایر گازی برای تامین گاز طبیعی مورد نیاز مصرف کنندگان اروپایی امیدوارند تا مجبور نباشند قیمت بالایی برای گاز وارداتی از روسیه بپردازند و همین امر می تواند توجیهی باشد برای عکس شدن جریان گاز از روسیه به اروپا.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، از 21 دسامبر تاکنون، مسیر عبور جریان خط لوله 33 میلیارد مترمکعبی گاز یامال به اروپا، که حدود یک ششم صادرات گاز روسیه به اروپا از ترکیه را از آن خود دارد برعکس شده است به این معنی که گاز از آلمان به لهستان برگشت داده می‌شود.

در لهستان که اواخر سال گذشته در دستیابی به یک توافق جدید گاز با روسیه ناکام مانده، برخی معامله گران گاز از پیشتر حجم سالانه قراردادی که باید از روسیه گاز را دریافت می کردند، تمام کرده اند.

بنابراین اگر قرار باشد این کشور از روسیه گاز بخرد باید هزینه بسیاری بیشتری پرداخت کند، و از این رو این کشور مجبور شده است از ذخایر گازی خود استفاده کند.

آنها امیدوارند که با استفاده از گاز ذخیره شده می توانند قیمت گاز را کاهش دهند. با این حال این خطر وجود دارد که با وابستگی به ذخایر احتمالا بازار به مدت طولانی تری با قیمت های بالا سر خواهد کرد.

سرگی کوپریانوف، سخنگوی گازپروم به کانال NTV روسیه گفته است که از تاسیسات ذخیره سازی زیرزمینی اروپا در آلمان گاز برداشت شده است.

او می گوید منطقی نیست که اروپایی در دوران سرمای زمستان از ذخایر گازی خود برداشت کنند.

A view shows a gas processing facility, operated by Gazprom company, at Bovanenkovo gas field on the Arctic Yamal peninsula, Russia May 21, 2019. Picture taken May 21, 2019. REUTERS

به گفته این مقام گازپروم، مشتریان گازپروم در آلمان و فرانسه حجم سالانه قراردادی خود از خرید گاز از گازپروم را مصرف کرده اند.

گازپروم روز 5 شنبه گفته بود که کشورهای اروپایی 45 درصد بیشتر از میزانی که اجازه داشتند از گازی که گازپروم به ذخایر زیرزمینی تزریق کرده است برداشت کرده اند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن