گروسی: بازرسان عازم نیروگاه اتمی زاپوریژیا شدند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که گروهی از کارشناسان این نهاد برای بازرسی نیروگاه اتمی زاپوریژیا در راه اوکراین هستند. این درحالی است که آنالِنا بِربوک، وزیر خارجه آلمان می‌گوید جنگ در اوکراین می‌تواند «چند سال» طول بکشد هرچند برلین آماده است تا در دراز مدت از کی‌یف حمایت کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که کشورش «تا هر وقت که لازم باشد» به حمایت مالی و نظامی خود از اوکراین ادامه خواهد داد. آنالنا بربوک اظهار داشت: «طبیعتا مایلم که جنگ هر چه زودتر تمام شود اما متاسفانه باید فرض را بر این بگذاریم که اوکراین تابستان آینده نیز دریافت سلاح‌های سنگین جدید از دوستانش احتیاج خواهد داشت.»

سخنان وزیر خارجه آلمان در حالی بیان می‌شود که وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا، بحران انرژی و تبعات آن برای کشورهای اروپایی از جمله آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته در کانون توجه رسانه‌ها بود.

گروسی: گروهی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عازم نیروگاه زاپوریژیا شد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که گروهی از کارشناسان این نهاد برای بازرسی نیروگاه اتمی زاپوریژیا در راه اوکراین هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرده است که شرایط این نیروگاه همچنان «بسیار تهدیدآمیز و خطرناک» است.

چند مورد حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژيا و مناطق اطراف آن از جمله پرتاب خمپاره طی چند روز گذشته گزارش شده بود. مقامات روسیه و اوکراین یکدیگر را مسئول این حملات و خطر انتشار تشعشعات رادیواکتیو از راکتورهای بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا معرفی می‌کنند.

روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا تعلیق توافق صدور روادید با روسیه را همزمان با گذشت شش ماه از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در دستور کار دارند.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به این ترتیب امیدوار هستند تا بتوانند سفر گردشگران روس به اتحادیه را محدود کنند. شماری از کشورهای شرقی اتحادیه اروپا از جمله لیتوانی خواستار منع سفر گردشگران روس به این اتحادیه شده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر سختگیری بیشتر با گردشگران روس برای دریافت روادید سفر به این اتحادیه به توافق دست پیدا کنند.

در این صورت گردشگران روس برای دریافت ویزای سفر به اتحادیه اروپا باید هزینه بیشتری بپردازند و مراحل اداری صدور روادید نیز برای آنها بیشتر خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن