گلدمن ساکس: بازگشت نفت ایران به بازار شوک وارد نمی کند

بانک آمریکایی گلدمن ساکس می گوید بعید است بازگشت صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی شوک وارد کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، گلدمن ساکس معتقد است اگر ایالات متحده و ایران گفت و گوهای غیرمستقیم خود در وین را بر سر برنامه هسته ای ایران از سر بگیرند بازهم بازیابی صادرات نفت ایران تا قبل از تابستان سال 2022 رخ نمی دهد و این بازگشت نفت ایران به بازار شوکی وارد نخواهد کرد.

در بیانیه ای که این بانک در روز دوشنبه منتشر کرده است آمده است که نگرانی از عرضه بیشتر به خاطر احتمال بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی بعد از مذاکرات برجام است.

با این حال ایالات متحده می گوید که بازگشت تعهدات برجامی دو طرف به توافق سال 2015 میلادی مشکل خواهد بود و به این زودی ها شاهد نقطه عطف مهمی نخواهیم بود.

رسیدن به یک توافق احتمالا ماه ها طول بکشد و گلدمن ساکس می گوید احتمالا تولید کنندگان اوپک پلاس بتوانند این افزایش تولید نفت ایران را جبران کنند.

بر همین اساس اگر تا انتهای سال 2021 صادرات نفت ایران به حالت نرمال درآید در این صورت گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال های 2021 و 2021 را با 5 دلار کاهش به 75 دلار در هر بشکه می رساند. اما اگر تا سال 2022 توافقی حاصل نشود در این صورت بیش از 10 دلار احتمال خطر افزایش قیمت وجود دارد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن