یاماها برای خودروسازها موتور الکتریکی می سازد

موتورهای الکتریکی یاماها صدای اگزوز هم خواهند داشت

یاماها تا کنون تاریخی آکنده از موفقیت در تولید موتورهای احتراق داخلی داشته است. حالا این شرکت قصد دارد شانس خود را در تولید موتورهای الکتریکی هم امتحان کند.

به گزارش «انرژی امروز» یاماها بیشتر به خاطر مهارتش در تولید سرسیلندر شناخته می شود. اما حالا شرکت موتورسازی فورد از یاماها خواسته است از مهارتش برای کمک به فورد در تولید موتور برای مدل های Taurus SHO خود استفاده کند. در ضمن با Mercury Marine هم برای تولید موتورهای چهارزمانه قایق ها همکاری می کند.

البته بهبود عملکرد یک موتور احتراق داخلی هنری است رو به مرگ. با انقلاب خودروهای الکتریکی یاماها هم توجه خود را بر طراحی و ساخت موتورهای الکتریکی با عملکرد بالا متمرکز کرده که هم کوچکتر هستند و هم سبکتر. به زودی این شرکت موتورهای 35 تا 200 کیلوواتی را تولید خواهد کرد که با برق کار می کنند.

موتورهای کوچک برای موتورسیکلت ها مناسب هستند اما تولید موتورهای قوی تر برای خودروها هم در راه است.

منبع خبری Ride Apart می گوید یاماها برنامه ریزی کرده است تا خودروسازها نیازشان را با این شرکت در میان بگذارند و یاماها دقیقا همان چیزی را بسازد که خودروسازها برای خودروهای الکتریکی شان می خواهند، آن هم در زمانی بسیار کوتاه.

این یعنی صرفه جویی در زمان و پول برای یک خودروساز، مخصوصا خودروسازهایی که از قافله ساخت خودروهای برقی عقب مانده اند.

به هر حال این یک خبر خوب است که خودروسازها برای ساخت باتری ها، مدیریت سیستم و تولید موتور با تامین کننده های خارج از مجموعه شان همکاری کنند.

برخی خودروسازها می گویند نمی خواهند صرفا مونتاژ کننده باشند اما خیلی از مشتری ها نمی دانند یا علاقه ای ندارند بدانند که چه کسی موتور خودرو را ساخته است. آنها فقط به فشار دادن پدال گاز می اندیشند.

اما نکته جالب برای کسانی که ناراحت نبود صدای اگزوز در خودروهای الکتریکی هستند!  یاماها موتوری می سازد که روح مشتاقان خودروها را به جنبش در می آورد. موتورهای الکتریکی یاماها صدای اگزوز هم خواهند داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن