یک‌پنجم تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک متوقف است

نهاد تنظیم‌گر انرژی فراساحلی آمریکا اعلام کرد که یک‌پنجم تولید نفت خام و ۲۸درصد از گاز طبیعی در تأسیسات خلیج مکزیک هنوز به‌دلیل آثار مخرب توفان فرانسین متوقف است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نهاد تنظیم‌گر انرژی فراساحلی آمریکا روز یکشنبه (۲۵ شهریور) اعلام کرد نزدیک به یک‌پنجم تولید نفت خام و ۲۸درصد از گاز طبیعی در خلیج مکزیک، پس از توفان «فرانسین» متوقف است.

وزش توفان «فرانسین» که در رده‌بندی قدرت تخریب جزو توفان‌های درجه ۲ به‌ شمار می‌آید، بخش عمده‌ای از مناطق اصلی تولید نفت و گاز طبیعی فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک را تحت‌تأثیر قرار داد و ایالت لوئیزیانا را درنوردید.

این توفان باعث افتادن درختان، آبگرفتگی مناطق ساحلی و قطع برق در چهار ایالت جنوبی آمریکا شد.

براساس گزارش‌های تولیدکنندگان، اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست پیش‌بینی کرد تولیدکنندگان انرژی در روز یکشنبه (۲۵ شهریور) ۳۳۸ هزار و ۶۹۰ بشکه نفت خام و حدود ۵۱۵ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی در آب‌های بخش آمریکای خلیج مکزیک تولید کردند.

براساس برآورد اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست، وزش توفان «فرانسین» مانع از تولید فراساحلی در مجموع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه نفت خام و ۴ میلیارد و ۶۳۵ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی شد.

این اداره با استناد به گزارش‌های تولیدکنندگان اعلام کرد ۳۷ سکوی نفت و گاز که حدود ۱۰درصد از کل خلیج مکزیک را شامل می‌شود، روز یکشنبه تخلیه شدند که در مقایسه با ۱۷۱ سکوی تخلیه‌شده در اوج هفته گذشته کمتر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن