۱۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس ساتبا تصریح کرد: ۱۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان کرمان در حال راه‌اندازی است که در پیک ۱۴۰۱ به مدار بهره‌برداری برسد و سهم خوبی از مجموع ۵۰۰ مگاوات نیروگاه در دست کشور است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، محمود کمانی ظهر امروز ۱۴ بهمن‌ماه در آئین امضای تفاهم‌نامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک بهینه سازی و ارتقاء بهره‌وری، به ظرفیت استان در حوزه توسعه انرژی های تجدید پذیر پرداخت و گفت: استان کرمان الان با ۷۰ مگاوات نیروگاه انرژی های تجدید پذیر، از استان‌های فعال کشور است.

معاون وزیر نیرو از برنامه دولت برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدید پذیر خبر داد و گفت: تلاش بر تامین برق کشور از انرژی های تجدید پذیر با هدف حفظ منابع فسیلی و آبی و کاهش آلایندگی است.

وی با بیان اینکه مسیرهای مختلفی برای توسعه انرژی های تجدید پذیر دیده شده است، عنوان‌ کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران آمادگی احداث ۹۳ هزار مگاوات را دارند که ۴۳ هزار مگاوات تفاهمنامه منعقد کردیم.

کمانی همچنین از توجه به توسعه انرژی های تجدید پذیر در لایحه بودجه ۱۴۰۱، آمادگی صنایع خودتامین بزرگ نام برد و گفت: در تفاهمنامه وزارت صمت و نیرو احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی های تجدیدپذیر دیده شده که ۲ هزار مگاوات آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: محدودیت های قبلی در صادرات انرژی های تجدیدپذیر برداشته شده و احداث این نیروگاه ها برای مجموعه های رمزارز دیگر مدل‌های دیده شده برای توسعه انرژی تجدید پدیر است.

رئیس ساتبا در ادامه سخنانش کفت: حدود ۵۵۰ هزار واحد خانگی پیش بینی کردیم و از محل منابع ایجاد نیروگاه های خانگی افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی را توانمند می کند به طوری که با این اقدام نیاز ۲۰ سال آنها را تامین می کند و استان کرمان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در این برنامه ها برداشتن موانع است، تصریح کرد: تسهیل در دادن مجوزها و تحویل زمین و … همکاری لازم صورت گیرد.

رئیس ساتبا درباره شرکت‌های جمع سپاری نیز گفت: استان به سمت ایجاد شرکت‌های نیروگاه های بالای ۱۰ مگاوات سوق یابد و با این روش از کارهای پراکنده جلوگیری می کند.

وی عنوان کرد: تولید برق از پسماندهای شهری یکی از منابع تولید برق است که برای این مهم به همکاری شهرداری ها و استانداری است.

معاون وزیر نیرو همچنین از احداث کارخانجات تولید تجهیزات انرژی های تجدید پذیر در کشور و استان خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن