۵۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان خوزستان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان از فعال بودن 530 پروژه آبرسانی روستایی در 24 شهرستان خبر داد و گفت: بالاترین میزان اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی کشور به خوزستان اختصاص دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، محمدرضا کرمی‌نژاد در آئین کلنگ‌زنی آبرسانی به ۳۴ روستای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک که روز گذشته برگزار شد بیان کرد: پیش از این عملیات اجرایی تأمین آب ۹ روستای شهرستان اندیمشک آغاز شده و در مجموع طرح آبرسانی به ۵۳۰ روستای خوزستان در ۲۴ شهرستان استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به نقش همکاری سپاه پاسداران و بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی استان خوزستان  افزود: سال گذشته و با حمایت دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب قرارداد محرومیت‌زدایی، فعالیت خود را برای آبرسانی به ۱۸۹ روستا در استان خوزستان آغاز کرد.

وی با اشاره به آبرسانی به ۱۲۲ روستای استان خوزستان توسط بسیج سازندگی، گفت: رفع محرومیت استان خوزستان اولویت دولت سیزدهم بوده و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای تامین رضایت شهروندان از تمام امکانات و ظرفیت های خود استفاده می‌کند‌.

 ۳۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای استان خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۳۶۰ کیلومتر لوله برای طرح‌های آبرسانی روستایی استان خوزستان اجرا و به بیش از ۱۵۰ روستا آبرسانی شده است و بیش از ۲۵۰ روستا در مسیر این خط قرار دارد.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه آبرسانی به مناطق مختلف روستایی استان خوزستان با عزم جدی ادامه دارد‌، افزود: طرح‌های آبرسانی به مناطق روستایی استان خوزستان در ذیل اعتبارات وزارت نیرو انجام‌‌ می‌شود و با همکاری مردم بخش الوار گرمسیری این طرح در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد‌.

وی با اشاره به این که قیمت آب از بنزین گران‌تر است،‌ مدیریت آب در حوزه آب شرب و کشاورزی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان اندیمشک دارای دو سد بزرگ دز و کرخه است و با مهار آب‌های روان و مدیریت صحیح می‌توان نیازهای آبی منطقه را برطرف کرد.

مشکل آب شرب تمام روستاهای خوزستان برطرف می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز در این مراسم گفت: با یک حرکت جهادی همه روستا‌های استان به شبکه آب متصل خواهند شد

سرهنگ زبیدی با اشاره به پیش‌بینی و اجرای طرح‌های جهادی آبرسانی به روستاهای استان خوزستان در دو گام، ادامه داد: ۱۱ مجتمع آبرسانی در استان خوزستان و در شهرهای کرخه، شادگان، هفتکل، اهواز، اندیمشک، بهبهان، دشت آزادگان در قالب طرح‌ محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد‌.

وی با بیان اینکه نزدیک به 362 کیلومتر لوله‌گذاری، احداث ۹ ایستگاه پمپاژ، ۱۹ مخزن بتنی، ۷ مخزن هوایی و ۲۶ هزار مترمکعب حجم مخازن بتنی با اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق روستایی استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: در مجموع با مخازن هوایی ۴۱ هزار مترمکعب مخزن آب در این طرح به همراه ۲۲۲ حلقه چاه ۳۹۲ حوضچه شیرآلات به بهره‌برداری می‌رسد‌.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن