احضار و تحقیق از ۴ مدیر در آستانه صدور رأی سقوط هواپیمای آسمان

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از احاله پرونده سقوط هواپیمای آسمان به تهران خبر داد. محمدجواد حشمتی  درخصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آسمان که بهمن 1396اتفاق افتاد و براثر آن 60 مسافر و 6 خدمه پروازی جان خود را از دست دادند، گفت: «با پیگیری‌های خوب دادسرای اصفهان و بازپرس ویژه، تحقیقات مقدماتی این پرونده به مراحل نهایی و پایانی رسیده و در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد.»

به گفته او، با توجه به اینکه محل سکونت خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه عمدتاً در تهران قرار دارد، تعدادی از خانواده‌ها به خاطر مسئله بعد مسافت از دیوان‌عالی کشور درخواست کردند پرونده برای ادامه بررسی و رسیدگی‌ها به تهران بیاید که دیوان در نهایت، رای داد پرونده به تهران احاله شود.

حشمتی با بیان اینکه مقدمات احاله این پرونده به تهران در حال انجام است، تصریح کرد: «به احتمال زیاد پرونده برای ادامه رسیدگی‌ها به دادسرای جنایی ارجاع می‌شود، اما باز هم باید دید دادستان تهران چه تصمیمی می‌گیرد و پرونده را به کدام یکی از نواحی دادسرای تهران ارجاع می‌دهد.»

معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور، تعداد متهمان این پرونده را 4 نفر اعلام کرد و ادامه داد: «اینها کسانی هستند که مسئول بودند و باید به وظایف خود عمل و مقررات و ضوابط را به درستی اجرا می‌کردند، البته این افراد قبلا از سوی دادسرای اصفهان احضار و از آنها تحقیقات لازم به عمل آمده است.»

شایان ذکر است، پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان، 29 بهمن سال گذشته با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد که تمام سرنشنینان آن جان خود را از دست دادند. به دنبال وقوع این حادثه، عملیات امداد و کشف اجساد آغاز شد اما همچنان جسد 6 تن از قربانیان آن پیدا نشده است.

11 مرداد امسال نیز قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، دلایل اصلی سقوط هواپیمای آسمان را اینچنین اعلام کرد:

1- علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست. هواپیما مجهز به سیستم AD (جلوگیری از یخ زدگی بال) نبوده است.

2-مجوز بهره برداری از هواپیما C of A غیر قانونی صادر شده است.

3- شرکت بهره بردار در بکارگیری گروه کروی پرواز قصور کرده است.

4- سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی)

5-هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی ایران نیست و محدودیت‌های زیادی از جمله دما و ارتفاع(high&amp.hot) داراست.

6- قصور شرکت فرودگاه‌ها هم مطرح است.

7-ربطی به تحریم ها ندارد.

8- تقصیر خلبان هم نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن