مدل سازی تامین انرژی شرکت های توزیع با در نظر گرفتن بارهای قابل قطع، تولیدهای پراکنده و عدم قطعیت ها

در بازار های رقابت عمده فروشی، هر شرکت توزیع به عنوان یکی از بازیگران بازار، به دنبال حداکثر کردن سود، با به کارگیری تمامی امکانات خود است. بنابراین تعیین راهکار بهینه تامین انرژی هر شرکت توزیع برای نیل به این هدف، امری ضروری است؛ اما مشکل اصلی در تعیین این راهکار، پیش بینی رفتار دیگر رقیبان و شرکت های تولیدی حاضر در بازار بوده و اطلاعات ناقص مربوط به آنها باید به شکل عدم قطعیت در مساله ملحوظ شود. دراین مقاله، نوعی مدل تامین انرژی برای شرکت های توزیع با در نظر گرفتن تولیدهای پراکنده و بارهای قابل قطع متعلق به این شرکت و با ملحوظ کردن عدم قطعیت ها در بازار برق روز – پیش پیشنهاد شده است. در روش ارایه شده، ابتدا مدل تامین انرژی به صورت نوعی مساله بهینه سازی چندهدفه دوسطحی که با استفاده از روش متمم غیرخطی و L-P متریک قابل حل است، پیشنهاد شده و سپس نامعینی های موجود در اطلاعات، با استفاده از روش مونت کارلو، به مدل اعمال می شود. یک سیستم 8 شینه برای تایید اعتبار الگوریتم و مدل پیشنهادی، مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن