ابرخازن های بر پایه نانوفیبر کربنی ساخته شد

محققان دانشگاه Drexel یک الکترود با ماده ای همانند پارچه ساخته اند که قابلیت تولید انرژی در دستگاههای ذخیره سازی همانند ابرخازن ها و باتری ها را با سرعت بیشتر و حساسیت کمتر نسبت به نشتی ها و گرمای بالا داراست .

به گزارش «انرژی امروز» از صنعت و بازار، طراحی محققان برای یک ابرخازن جدید ، که ظاهرا چیزی شبیه اسفنج خز دار با ژلاتین است، یک جایگزین منحصر به فرد برای محلول الکترولیت قابل اشتعال است که جز رایج موجود در این دستگاه‎هاست.

این محققان برای ساختن ابرخازن حالت جامد خود، از یک نانوفیبر کربن استفاده می‎کنند و آن را با یک ژل غنی شده با یون پوشش می‎دهند. این کار، نیاز به استفاده از محلول الکترولیت قابل اشتعال، که سبب ایجاد خطراتی در مواقع نشتی و دمای بالا می‎شود را حذف می‎نماید. مایع مذکور مورد استفاده به عنوان الکترولیت می‎تواند سمی یا خورنده باشد و همواره قابل اشتعال است.

الکترودهای مورد استفاده کنونی، از ذرات بسیار ریزی تهیه می‎شوند که باید در یک فاز دوغابی یاید با یک عامل اتصال دهنده ترکیب شده و سپس به الکترود اعمال شوند. این عوامل  وزن اضافی را به دستگاه تحمیل نموده و عامل هدایت کننده الکتریکی نیز نمی‎باشند و در واقع از عملکرد درست آن جلوگیری می‎نمایند. الکترودهای تهیه شده توسط این تیم تحقیقاتی مستقل بوده و نیاز به اتصال دهنده ها را نیز از بین می‎برند که این امر، خود به تنهایی بیست درصد از هزینه های تولید الکترود را کاهش می‎دهند.

این ابرخازن نیاز به استفاده از حلال ندارد، بدین معنی که از مایعات قابل اشتعال تشکیل شده است و با دوام‎تر است، و قابلیت نگهداری شارژ و ظرفیت ذخیره‎سازی انرژی آن بالاتر از دستگاه‎های موجود حال حاضر است. این دستگاه همچنین قابلیت کارکرد تا دمای 300 درجه سانتیگراد را داراست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن